پدیده تراول

جزیره فی فی نام مجمع‌الجزایری ست میان استان کرابی و جزیره‌ی پوکت در کشور تایلند. این جزایر بهشتی به آب‌های نیلگون دریای آندامان ختم می‌شوند.

کل جزایر فی فی 6 جزیره هستند که اصلی‌ترین و توریستی‌ترین‌شان جزیره‌ی کو فی فی است. در این جزیره هم امکان اقامت در هتل وجود دارد، هم انجام تفریجات گوناگون؛ اما در کل سواحل این جزایر همراه با کوه‌ها و صخره‌های مشهورشان می‌توانند بهترین مکان برای فراغت از استرس و کسب آرامش باشند.

جریره فی فی

زیبایی‌های این جزایر موجب شده‌اند که از آن‌ها برای ساخت و تولید بسیاری از فیلم‌ها استفاده شود. جزایر کو فی فی مسکونی نیستند و در حال حاضر کسی در آن‌ها سکونت ندارد، اما در کل از بهترین مکان‌های گردشگری کشور تایلند و جزیره‌ی پوکت به شمار می‌روند. اگر تا کنون به این جزایر سفر کرده‌اید حتماً زیبایی‌های آن‌ها را توانسته‌اید به طور محسوس و ملموس حس کنید، اما اگر تاکنون به این جزایر سفر نکرده‌اید همراه من در این نوشتار باشید. در ادامه به همراه یکدیگر گشت‌و‌گذاری در جزایر فی فی خواهیم داشت. به شکل سنگهایی بزرگ سر از آب بیرون آورده اند و درست شبیه همان چیزی هستند که از یک جزیره در ذهن تصور می شود. همواره قایق های محلی و یا قایق های مدرن و موتوری در اطراف جزایر فی فی در رفت و آمد هستند که همین موضوع چهره آنها را جالب تر می کند. در حقیقت قایق سواری و همین راه رسیدن به جزایر فی فی از جالبترین تفریحات منطقه هستند زیرا تایلندی های مسلمان زیادی در این منطقه حضور دارند که کارشان انتقال مسافران است و همین موضوع نیز فرصت خوبی را فراهم می کند تا با فرهنگ مردم تایلند آشنا شوید. ناگفته نماند که قایقرانان این منطقه شغل اصلیشان ماهی گیری می باشد.

گفته می شود که جزایر فی فی در سال 1940 مورد استفاده انسانها قرار گرفتند و کسانی که وارد آنها شدند ماهیگران بودند. ماهیگیران ابتدایی این جزایر را به محلی برای کاشت درختان نارگیل تبدیل کردند که هنوز هم درختان نارگیل زیادی در این جزایر قابل مشاهده هستند. بد نیست بدانید که آمارها نشان می دهند 80 درصد از ساکنان منطقه فی فی مسلمان هستند و بعد از آن بودایی ها در این ناحیه زیاد می باشند.

جزیره فی فی جمعیت زیادی ندارد و بر اساس آماری که از سال 2013 میلادی در دست است، حدود 2.500 نفر در این جزایر و اطراف آنها زندگی می کنند؛

جزایر معروف فی فی تایلند

جزایر فی فی پر هستند از درختان موز و نارگیل. در زمان فیلم برداریِ فیلم ساحل بسیاری از درختان کهن این جزایر قطع شدند و همین موضوع باعث فرسایش خاک شده است اما با این حال هنوز هم درخت های نارگیل و انواع خزه چهره ای رویایی به فی فی بخشیده اند.

در جزایر فی فی بعضی از حیوانات نظیر میمون، سگ و گربه و انواع حشرات را نیز خواهید دید که وجودشان خطرناک نیست و تا به حال به کسی آسیب نرسانده اند. در واقع آمارها نشان از آن دارند که جزیره فی فی از امن ترین نقاط در کشور تایلند است پس اگر تور فی فی پوکت را خریداری کرده اید، در بازدید از فی فی شک نکنید.

در زیر چند مورد از جزیره ها ی معروف پوکت بهشت گمشده تایلند که در جزیره فی فی وجود دارد خدمتون معروفی می کنم

خلیج مایا Maya Bay

خلیج مایا از مشهورترین و زیباترین مکان‌هایی است که در جزایر فی‌فی انتظارتان را می‌کشند. اعتقاد بسیاری بر این است که خلیج مایا پس از آن که به‌مثابه‌ی لوکیشن فیلم ساحل در سال 1999 با بازی دیکاپریو مورد استفاده قرار گرفت، به یکی از بهترین و پرگردشگرترین مکان‌های جهان تبدیل شد.

غواصی

خلیج مایا زیبایی و آرامش زیادی دارد و لااقل یک روزتان را باید صرف گشت‌وگذار در این خلیج کنید. این خلیج در ساحل غربی جزیره‌ی کو فی فی له – یکی از جزایر کو فی فی – قرار گرفته و علت اصلی مراجعه‌ی بسیاری از گردشگران به جزایر کو فی فی است.

در این منطقه، چند صخره‌ی بلند و مرتفع – که ارتفاع‌شان به 100 متر هم می‌رسد – وجود دارند. ساحل شنی خلیج مایا در کنار آب‌های نیلگون منطقه، زیبایی خارق‌العاده‌ای دارد.

در این منطقه، امکانات خیلی زیاد نیستند اما می‌توان از تماشای مناظر لذت برد، با آن‌ها عکس گرفت، به غواصی پرداخت و یا حتی مشغول قایق‌سواری شد. کسانی که اهل شنا هستند نیز می‌توانند با احتیاط در این خلیج زیبا به شنا کردن بپردازند.

خلیج مایا

جزیره‌ی بامبو

جزیره‌ی بامبو بهشتی کوچک در کشور تایلند است. جزء جاذبه گردشگری تایلند|https://www.padidetravel.com/%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C_%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF|Blue] است این جزیره مساحت کمی دارد و در قسمت شمالی فی فی دون واقع شده. وارد آن که می‌شوید تمامی انتظاری که از یک مکان آرام و جذاب و دل‌انگیز دارید را برآورده خواهید دید. آرامش این جزیره فوق‌العاده است و مکان شلوغی هم نیست. طبیعت بسیار زیبایی دارد و تا حدودی هم دست‌نخورده باقی مانده. سواحل شنی آن فوق‌العاده اند و شن‌هایی شفاف و خوش‌رنگ دارند. برای ورود به این جزیره باید ورودی پرداخت کنید، اما مطمئن باشید پرداخت ورودی جزیره به لذتی که از بودن در این جزیره خواهید برد می‌ارزد.

یک بارِ کوچک در این جزیره‌ی نقلی وجود دارد که می‌توان انواع نوشیدنی را از آن تهیه کرد. ضمناً در این جزیره امکان تهیه‌کردن چادر کمپینگ نیز فراهم است.

غار وایکینگ

غار وایکینگ در شمال شرقی فی فی له است و از زیباترین مکان‌های فی فی به شمار می‌رود. درون غار وایکنیگ، نقاشی‌هایی به قدمت 400 سال وجود دارند که گفته می‌شود نقاشی‌هایی اند از خدمه‌های کشتی‌هایی که از این غار به عنوان پناهگاهی در برابر طوفان استفاده کرده‌اند.

برخی عنوان می‌دارند که در غار واکینگ، پرنده‌هایی کوچک ولی عجیب وجود دارند که مردمان محلی این منطقه آن‌ها را می‌گیرند و با قیمت‌های زیادی به فروش می‌رسانند.

اطراف این غار نیز یک سری قایق برای لذت‌بردنبیش‌تر از غارهای وایکینگ وجود دارند.

غار واکینگ

ساحل میمون تایلند

ساحل میمون در جنوب غربی روستای مونسای است و علاوه بر آن که شن‌های نرم و خوش‌رنگی دارد و منطقه‌ای عالی برای قدم‌زدن است، میمون‌هایی اهلی در آن‌جا هستند که حتی می‌توانید به آن‌ها غذا دهید. البته برخی از آن‌ها ممکن است وحشی باشند، بنابراین باید مواظب باشید.

ساحل میمون

ساحل هات یائو

از بهترین سواحل کو فی فی له هات یائو است. این ساحل یک ساحل خانوادگی و آرام به شمار می‌رود و از زیباترین مناطق پوکت است. این جزیره با قایق صرفاً 5 دقیقه از روستای تونسای فاصله دارد و پیاده حدود 20 دقیقه. در این ساحل، چشم‌اندازی زیبا به آب‌های نیلگون و به تپه‌های فوق‌العاده‌ی کو فی فی له وجود دارد. حتماً دیدن از ساحل هات یائو را در برنامه‌تان قرار دهید.

گردش در ساحل فی فی تایلند

پنج جزیره از شش جزیره فی فی دارای سواحلی با شن های سفید رنگ هستند. گردش و عکاسی در سواحل سفید رنگ فی فی و آفتاب گرفتن در این سواحل از تفریحات محبوب توریست هاست. از مشهورترین سواحل این ناحیه می توانم از ساحل نویی و ساحل لو دالام نام ببرم. در سواحل سفید رنگ فی فی انواع رستوران ها و هتلها نیز وجود دارند که خدمات خوبی را ارائه می دهند.

ساحل فی فی

---------------------------------------------------------------------------

جهت اطلاع از تورهای تایلند از جمله توربانکوک ، تور بانکوک پوکت،تورپاتایا،تور پاتایا بانکوک، پوکت به بخش تورهای تایلند مراجعه فرمایید و برای اطلاعات بیشتر با شماره 02184000096 تماس بگیرید

قایق سواری در جزیره فی فی تایلند

همانطور که بالاتر اشاره کردم راه دسترسی به فی فی فقط قایق است پس می توانم بگویم که قایق سواری توفیقی اجباری برای گردشگران است. قایق های موتوری و کشتی های مسافربری FREE برای رساندن گردشگران از پوکت به فی فی استفاده می شوند. اگر فری را برای سفرتان انتخاب کنید حدود 2 ساعت برای رسیدن FREE از پوکت به کرابی باید در نظر بگیرید.

کرابی یک شهرک است که از آنجا راهی فی فی خواهید شد و حدود 90 دقیقه نیز طول می کشد تا از کرابی به فی فی برسید.

آب و هوای جزیره فی فی تایلند

در حقیقت این ناحیه دو فصل دارد:

فصل بارانی و فصل گرم. فصل بارانی فی فی از می تا دسامبر (اردیبهشت تا آذر) است و فصل گرما شامل ماه های ژانویه تا آوریل (در تا اردیبهشت) می باشد.

میانگین دما در جزیره فی فی 17 تا 37 درجه سانتیگراد است و هرسال به صورت میانگین حدود 2,231 میلی لیتر باران در فی فی می بارد. جزیره فی فی در معرض بادهای موسمی قرار دارد و وضعیت آب و هوایی آن متاثر از این بادهاست.

کو فی فی

---------------------------------------------------------------------------

جهت اطلاع از تورهای تایلند از جمله توربانکوک ، تور بانکوک پوکت،تورپاتایا،تور پاتایا بانکوک، پوکت به بخش تورهای تایلند مراجعه فرمایید و برای اطلاعات بیشتر با شماره 02184000096 تماس بگیرید

دسترسی به جزایر فی فی

1- از پوکت phuket

کسانی که با تور پوکت به این شهر سفر می‌کنند حتماً به جزایر فی فی هم می‌روند. جزایر فی فی فاصله‌ی زیادی از پوکت ندارند. روش‌های مختلفی برای رفتن از پوکت به فی فی وجود دارند، اما بهترین انتخاب استفاده از فرابر یا کشتی‌های مسافربری‌ای هستند که از پوکت به جزایر فی فی می‌روند. معمولاً 1.5 تا 2 ساعت با این کشتی‌ها ازپوکت تا جزایر کو فی فی می‌توان رفت. با این کشتی‌ها اگر از پوکت به جزایر فی فی بروید، قیمت بلیط از 350 بات شروع می‌شود، اما کشتی‌های سریع که کم‌تر از یک ساعت از پوکت به به این جزایر می‌روند قیمت بلیط‌شان از 1000 بات شروع می‌شود.

2- از کارابی Krabi

همچون پوکت، با کشتی مسافری می‌توان از کرابی نیز به جزایر فی فی رفت. این سفر معمولا بین 1 ساعت و نیم تا 1 ساعت و 45 دقیقه طول می‎کشد و قیمت بلیط از 350 بات آغاز می‌شود.

3- از بانکوک bangkok

اما اگر بخواهید از بانکوک به این جزایر بروید، باید ابتدا یا به پوکت بروید یا به کرابی و سپس از یکی از این دو شهر قصد سفر به جزایر فی فی کنید. هم کرابی و هم پوکت فرودگاه دارند و روزانه هم چند پرواز از بانکوک به پوکت و کرابی انجام می‌شوند. با هواپیما از بانکوک تا پوکت یا کرابی حول و حوش 1 ساعت طول میکشد

---------------------------------------------------------------------------

جهت اطلاع از تورهای تایلند از جمله توربانکوک ، تور بانکوک پوکت،تورپاتایا،تور پاتایا بانکوک، پوکت به بخش تورهای تایلند مراجعه فرمایید و برای اطلاعات بیشتر با شماره 02184000096 تماس بگیرید

چند نکته در ارتباط با سفر به جزایر فی فی

هوای این منطقه گرم و مرطوب است. بین ماه‌های آبان تا فروردین هوای این منطقه گرم است و بهتر است بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر به این منطقه سفر کنید.

در این چند ماه میزان بارندگی بیش‌تر بوده و دمای هوا نیز بین 20 تا 32 درجه است

سفر به جزایر فی فی گران است. کلاً برای اجاره‌ی قایق‌ها و چادرهای کمپینگ، رزرو هتل و همچنین خرید باید پول هنگفتی را کنار بگذارید.

بد نیست بدانید که این جزایر صرفاً چند دهه نیست که در حال استفاده هستند. این منطقه از قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سخن آخر

نمی‌توان با تور پوکت یا کلاً تور تایلند به کشور تایلند و شهر پوکت سفر کرد و به دیدن جزایر فی فی نرفت. زیبایی‌ها و تفریحات بسیاری در این جزیره منتظر گردشگران هستند. اگر با تور تایلند یا تور پوکت آژانس پدیده بال به تایلند رفتید حتماً دیدن از جزایر فی فی و دیدنی‌های آن را در برنامه‌های‌تان قرار دهید.