پدیده تراول

برای رهایی از زندگی روتین در عصر تکنولوژی و آرامش در جوار طبیعت شما رو یه سفر به جای پر از تجربه‌ی جاذبه‌های متنوع جای نیست جز جزایر مالدیو

زندگی درمحله‌های مدرن و لوکس و ترکیب متناسب آن با بافت سنتی شهرها و روستاها، پیاده‌روی در طبیعت رنگارنگ و تماشای جانوران متنوع دریایی

را تنها در جزایر زیبای این کشور می‌توان تجربه‌ کرد.مالدیو کشوری زیباست که از چندین جزیره تشکیل شده است که سالیانه میزبان بسیاری از گردشگران است

برای سفر به مالدیویه سری اطلاعات رو در اختیارتون قرار می دیم

تا آشنایی کلی با مالدیو این بهشت روی زمین داشته باشید.

مالدیو کجایی این کره زمین قرار دارد

کشوری با بیش از هزار جزیره در جنوب آسیا است.

این کشور در اقیانوس هند قرار داره، آب های زلال، سواحل زیبایی بکر که تا جایی که تا چشم می بیند ادامه دارد وآبهای فیروزه ای آن بسیارچشم نواز است.

مالدیو علاوه برطبیعت زیبای منحصر به فرد خود به هتل های مجلل روی آب، شهرت دارد.که فوق العاده زیبا هستند

این مجمع الجزایر با ویژگی هایی از این دست، اقامتگاهی ایده آل برای گردشگران فراهم می کند که می توانند در غروب خورشید غواصی کنند، شنا کنند

و لذت ببرند. مالدیو علاوه بر اینکه یکی از محسور کننده ترین سفرهای جزیره ای در جهان است،

همچنین یک سفر عالی برای گردشگرانی است که از زیبای آسیای جنوبی و گرمایی مطبوع آن را دوست دارند

اطلاعات کلی در مورد کشور زیبای مالدیو

جمعیت مالدیو:جمعیت این کشور 515 هزار نفر است

واحد پول: روفیه مالدیو است

زبان رسمی: این کشور دیوهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است

قومیت: قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سریلانکا و هند می رسد

در سایت پدیده بال ایرانیانتور های سریلانکاو تور های هند به قسمت تورها خارجی مراجعه کنید

دین رسمی: اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع است.

مالدیو هم از نظر جمعیت و مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. بلندترین نقطه ی این کشور تنها ۲/۴ متر ارتفاع دارد

جغرافیایی: مالدیو شامل 26 جزیره‌ی مرجانی طبیعی است که به شکل دو سلسله جزیره هستند.

مالدیو تپه و رودخانه‌ ندارد.

بزرگ ترین جزیره ی آن، ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. در مالدیو تنها ۹ جزیره با مساحتی بزرگ تر از ۲ کیلومتر مربع وجود دارند.

1192 جزیره‌های مرجانی یکی از جذابیت‌های این کشور است که تنها حدود 200 جزیره‌ی آن مسکونی و 88 جزیره‌ی آن دارای اقامتگاه‌های گردشگری است.

مالدیو

ماله پایتخت مالدیو

شهر ماله پایتخت این کشور مسلمان نشین است که دارای مرز آبی با سریلاتکا و فرودگاه مجهز بین‌المللی است.

ایران تا مالدیو 7 ساعت پرواز است و این پرواز معمولا با یک توقف در مسیر انجام می شود.

این توقف معمولا در فرودگاه دوحه قطر یا فرودگاه دبی در امارات انجام می شود.

فرودگاه ولانا در جزیره ای کنار شهر ماله واقع شده و با یک پل روی آب به ماله پایتخت مالدیو متصل شده. جزیره ای که پایتخت توش قرار گرفته

به قدری کوچکه (کمتر از ۱۰ کیلومتر مربع) که جایی برای ساختن فرودگاه نداره! البته همه جزایر مالدیو کوچک هستند.

آب و هوایی مالدیو

دمای هوا در مالدیو در طول شب بین 26 تا 28 و در طول روز بین 30 تا 32 درجه سانتیگراد است

بهترین زمان از نظر آب و هوا برای سفر به این کشور اول زمستان تا اردیبهشت ماه است.

مالدیو در روز نزدیک به ۸ ساعت دارای آفتاب می باشد و دمای آب به سختی به زیر ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد.

بادهای موسمی ای که می وزند و آب و هوای مالدیو را تحت تاثیر خود قرار می دهند، یک دسته از جنوب غربی می آیند که با خود باران را به همراه دارند و دسته دیگر از شمال غربی می وزند که خشک هستند. به طور کلی بهترین آب و هوای مالدیو بین دسامبر و آوریل می باشد که هوا خشک تر است، باد کمتری می وزد و بطور کلی هوا داغ تر است.

بر اساس آمارها بیشتر مسافران همین بازه ی بین دسامبر و آوریل را بهترین زمان برای سفر به مالدیو دانسته اند.

مالدیوو

غذاهای معروف مالدیو

اما اگر یک روز قصد سفر به خارج از کشور را داشتید و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را هم امتحان کنید چون یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفر است

غذاهای معروف مالدیو:

ماس هونی Mas Huni:محبوب ترین وعده های غذایی این کشور می باشد که معمولا برای صبحانه خورده می شود.

جاهای دیدنی مالدیو

سواحل زیبای مرجانی با شن‌های سفید و ماهی‌های رنگارنگ و دلفین‌ها، مرداب‌های صاف و زلال لاجوردی و درختان نارگیل و نخل بلندقامت، استراحتگاهی آرام و بکر برای پیدا کردن آرامش در این جزیره دوست داشتنی به وجود آورده‌اند. این جزیره خیره‌کننده علاوه بر آرامش فوق‌العاده‌ای که به شما هدیه می‌دهد، تفریحات زیادی نظیر سفر با قایق‌های تفریحی و هواپیماهای دریایی، ورزش‌های آبی، موسیقی و غذاهای بین‌المللی و محلی نیز برای شما فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از جاذبه‌های دیدنی این مجمع الجزایر باورنکردنی آشنا کنیم.

جاهای دیدنی مالدیو

جزیره‌ی هال‌هوماله Hulhumale

ماهوله جزیره ای است که بر روی آب های درخشان در نزدیکی پایتخت کشور مالدیو قرار گرفته است.

به خاطر ساخت و سازهای شهری بی وقفه این جزیره رشد بسیاری داشته است.

فرودگاه بین المللی ولانا در اطراف این جزیره قرار گرفته است و به عنوان مسیر اصلی برای رفتن به جزیره های بهشتی می باشد.

در مشرق این جزیره‌ی باشکوه، ساحلی زیبای وجود که با کلبه هایی از جنس برگ و چوب و مسجدی شیشه ای که مسیر پیاده رویایی بر فراز اقیانوس هند میسر شده است.

هال‌هوماله

صخره HP

، یکی از برترین جاذبه های گردشگری مالدیو است.این صخره با نام‌های "Girifushi Thila" و "Rainbow Reef" نیز شناخته می‌شود، که دومی به دلیل وجود مرجان‌های رنگارنگ فراوان است.

بخش بزرگی از صخره های HP مملو از مرجان های آبی روشن، نارنجی و زرد، از جمله گورگونی ها، فن های دریایی، و شلاق های دریایی است، در حالی که صدها ماهی کوچک، پرتوهای عقاب، باراکودا، کوسه های صخره ای خاکستری، و ماهی های تن سگ دندانی ازدحام می کنند.

مکانی برای غواصی در تمام طول سال است. این صخره با غواصی هایی که تا عمق 40 متری می رسد، مکانی ایده آل برای کسانی است که به دنبال کشف اسرار شگفت انگیز جهان در زیر آب هستند.

در حال حاضر، این منطقه دریایی حفاظت شده در کشور جزیره ای مالدیو است.

صخره اچ پی

ساحل Bioluminescent

ساحل «Bioluminescent» در جزیره «وادهو» (Vaadhoo) مالدیو به‌دلیل پدیده‌ای نادر و هیجان‌انگیز محبوبیت دارد که هر بازدید‌کننده‌ای را مبهوت می‌کند.

جزیره وادهو، قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود. گویی میلیون‌ها ستاره کوچک در اعماق دریا قرار دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ها یا میکروب‌های دریایی شب‌تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ها می‌کنند.

بی‌شک پیاده‌روی در ساحل زیبای Bioluminescent مناظری زیبای برای شما به یادگار خواهد گذاشت که تا پایان عمر فراموش نمی‌کنند.

ساحل Bioluminescent علاوه بر تصاویر خارق العاده و منحصر به فرد خوددر شب، به‌خاطر کافه‌های مدرن متعدد نیز شهرت دارد که در حاشیه آن قرار گرفته‌اند.

این ساحل یکی از بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو برای زوج های عاشق است که گزینه‌های بی‌پایانی برای انتخاب غذا پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

بهترین زمان برای بازدید از آن نیز ژوئن تا اکتبر (برای شناسایی فیتوپلانکتون‌ها) است.

جاذبه‌های اصلی این ساحل شن‌های درخشان در شب و کافه‌های زیبا هستند.

آدرس: Vaadhoo, Maldives

ساحل وادهو

جزیره هوواهندو

آب آرام و سرسبزی چشم‌گیر، جزیره هوواهندو را به جایی برای تجدید قوا و اقامت‌‌هایی بدون مزاحمت بدل کرده است. شما می‌توانید چه با خانواده و چه با دوستان خود این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که به جایی مناسب و به دور از شلوغی شهر را برای استراحت و آرامش سفر کرده‌اید. کودکان در سفر به این جزیره می‌توانند در «کلاب بچه‌ها» وقت سپری کنند؛

جزیره هوواهندو، به کلاب‌های کودکان خود شهرت دارد

مسجد جامع

این مسجد، بزرگ‌ترین مسجد کشور و از جاهای دیدنی مالدیو است و در شهر ماله (پایتخت کشور مالدیو) قرار دارد. قدمت مسجد جامع ماله، به سال 1656 بر می‌گردد. از نکات جالبی که می‌توان در رابطه با مسجد جامع عنوان کرد، این است که در آن افراد مشهور و برجسته‌ای هم دفن شده‌اند که از نظر تاریخی و غیره، عقبه‌ای مهم داشته‌اند. معماری مسجد السلطان هم در نوع خود جالب توجه است و برخی از مردم از آن به‌عنوان سوژه‌ای برای عکاسی خود استفاده می‌کنند و همین موارد است که آن را به یکی از مکان های دیدنی مالدیو تبدیل کرده است.

مسجدجامع

غواصی در صخره بنانا (Banana Reef)

یک محدوده حفاظت‌شده دریایی است که زیبایی‌های آن شهرت بین‌المللی دارد و از آن به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی یاد می‌شود. غارهای متعدد، برآمدگی‌ها، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی از مشخصه‌های مهم این منطقه هستند و بافت مرجانی آن چنان غنی است که انواع گونه‌های دریایی را به خود جذب می‌کند.

صخره بنانا

خانه وال مالدیو (The Whale House)

سفر به مالدیو بدون گشت با زیردریایی به اعماق آب‌های فیروزه‌ای تکمیل نمی‌شود. حتما در برنامه‌ریزی سفرتان گردش مهیج با زیردریایی در خانه وال را قرار دهید. در دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد.

دریچه‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیردریایی تعبیه شده است. هنگامی که در حال تماشای محیط زیر دریا هستید، می‌توانید کشتی‌های شکسته و غرق شده را نیز کشف کنید.

خانه وال مالدیو