پدیده تراول

خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را مادرها درست می‌کنند و البته ایران یکی از خوشمزه‌ترین کشورها در زمینه غذاست، این را همه ما می‌دانیم.

اما اگر یک روز قصد سفر به خارج از کشور را داشتید و می‌خواستیدخوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را هم امتحان کنید این لیست به شما کمک میکنید بدانید هر کشور به چه غذایی معروف است

معروف ترین غذاهای دنیا در یونان

اگر گذرتان به یونان افتاد کلی غذاهای خوشمزه را می‌توانید امتحان کنید از انواع سالادها تا انواع غذاهای گرم، نوشیدنی‌ها و شیرینی‌ها و سوپ‌های مختلف .

موساکا :یونانی‌های در طبخ آن بسیار خبره و حرفه‌ای هستند و البته نوع خانگی آن بهترین است.

موساکا

موساکا:به طرق مختلف درست می‌شود و مشهورترین آن موساکای گوشت و بادمجان با سس سفید است.

سولاکی:گوشت مزه‌دار شده با انواع چاشنی و ادویه و سبزیجات معطر و از جمله مشهورترین غذاهای خیابانی در یونان است.

معروف ترین غذاهای دنیا در ویتنام

Goi cuon (گوی کوئون): اسپرینگ رول‌های پر شده با گشنیز، سبزیجات، گوشت چرخ کرده، میگو یا خرچنگ.

گوی کوئون

*Banh mi: ساندویچ سبزیجات با املت و خوراکی‌های مختلفی که ساندویچ را با آن پر می‌کنند.

Banh Xeo: پینکیک ویتنامی که ترجمه دقیق آن به معنای پنکیک بسیار داغ است.

Cha Ca: ماهی سفید سرخ شده در کره همراه با پیازچه.

نوشیدنی‌های ویتنام هم که خیلی معروف است: قهوه یخ زده و چای لیموی یخ زده است

معروفترین غذاها در ایتالیا

علت خوشمزگی غذاهای ایتالیایی تازگی محصولاتی است که برای پخت این غذاها استفاده می‌شود.

معروف ترین غذاهای دنیا با ریشه و اصالت ایتالیایی عبارت است از:

انواع پیتزا به خصوص مارگاریتا، گامبری، چانو، پپرونی و …

پاستا کاربونارا، پاستا با سس پستو، پاستا کاچو پپه، پاستای گوشت یا بوکاتینی بهترین انتخاب برای پاستاهای ایتالیایی هستند.

سالاد ایتالیایی کاپریس البته به شرطی که محتوای آن شامل پنیر موزارلای اصل، گوجه فرنگی و روغن زیتون فرابکر باشد به همراه ریحان تازه و یک تکه نان تازه ایتالیایی. این ترکیب ساده طعمی شگفت انگیز دارد.

پاناکوتا: اگر پاناکوتای اصل ایتالیایی با خامه تازه و انواع مربای قرمز بخورید طعمی بهشتی را تجربه خواهید کرد.

کره جنوبی و غذای های پر ادویه

مواد اصلی تشکیل دهنده غذاهای کره‌ای عمدتا برنج، گوشت و سبزیجات هستند. در کنار این‌ها روغن کنجد، سس سویا، سیر، زنجبیل، ترشی فلفل و سس فلفل قرمز هم چاشنی‌های مشهور غذاهای کره‌ای هستند.

کیمچی: یک نوع سس قدیمی متشکل از سبزیجات تخمیر شده با طعم تند و ترش. یکی از مهم‌ترین سبزیجات این چاشنی سنتی و مهم در آشپزی کره‌ای «کاهو» است.

بیبیمباپ Bibimbap: پلوی مخلوط کره‌ای که با برنج، نامول، سبزیجات سرخ شده و مزه دار شده، قارچ، گوشت، سس سویا، گوچوجانگ (رب فلفل قرمز) و یک عدد تخم مرغ نیمرو درست می‌شود.

بولگوگی Bulgogi: گوشت گاو مزه‌دار شده و در لیست خوشمزه ترین غذاهای دنیا طبق نظرسنجی شبکه CNN در رده بیست و سوم است. گوشت مزه دار شده معمولا با سیر و پیاز خرد شده گریل می شود و در برگ کاهو پیچیده می‌شود. چاشنی کنار این غذا سس فلفل تند است.

معروفترین غذاها دراسترالیا

آشپزی استرالیایی پیشینه چندان طولانی ندارد اما آشپزی استرالیایی شما را متعجب خواهد کرد.

پای گوشت: لای خمیر را با گوشت و سبزیجات پر می‌کنند و با سس کچاپ مزه‌دار می‌کنند. یک غذای پیک نیکی برای روزهای تعطیل و مسافرت‌ها.

پای گوشت

چیکو رول: رول مرغ همراه با کرفس، کلم و ادویه‌جات مختلف. تمام این مواد با هم تفت داده شده و در نان رول می‌شوند. سطح بیرونی نان هم سرخ می‌شود. چیکو رول غذای ورزشگاهی و استادیومی استرالیایی‌هاست.

همبرگر استرالیایی: همان همبرگری که همه جای دنیا با گوشت گوساله درست می‌شود اما استرالیایی‌ها آن را با لبو و آناناس لای نان گاز می‌زنند.

مرغ ملبورنی: مرغ پخته شده در روغن زیتون که با یک سس صورتی رنگ سرو می‌شود.

نان پری: نان پخته شده با کره و انواع شیرینی ریز که روی آن پاشیده می‌شود.

غذای مخصوص و معروف ژاپن

ماهی و سوشی و برنج جزو جدایی ناپذیر فرهنگ غذایی ژاپن هستند

برخی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای دنیا با اصالت ژاپنی عبارتند از:

تونکاتسو: انواع گوشت غلتانده شده در آرد سوخاری که همراه با کلم سفید خرد شده و سسی تند و شیرین سرو می‌شود.

تونکاتسو

*چیراشی دان: ماهی خام به همراه خاویار و سس سویا و انواع چاشنی که در واقع آبگوشت ژاپنی است.

*تمپورا ماهی یا میگو: یک غذای اصالتا پرتغالی که حالا با چاشنی مارچوبه بیشتر رنگ و بوی ژاپنی به خودش گرفته است.

*رامن: همان سوپ رشته‌ای معروف ژاپنی‌ها که باید سعی کنید با دو عدد چوب آن را بخورید و از طعم آن لذت ببرید. ماهی، گوشت و تخم مرغ اجزای اصلی این غذای سنگین و بسیار مقوی هستند.

غذاهای خوشمزه ترکیه

صدف سیاه:لوکس‌ترین غذاهای دریایی ترکیه است که هرچه تازه‌تر باشد، خوشمزه‌تر است.

دلمه ترکیه Dolma:دلمه‌های ترکیه استوانه‌ای و باریک هستند و در پخت آن‌ها از برنح، گوشت، سبزیجات، میوه خشک شده و اودیه‌های خاص استفاده می‎شود.

لاهماجون Lahmacun:ترکیبی از گوشت جرخ‌کرده و پیاز و مخلفات بر روی لایه‌ای نازک از نان است که در داخل آتش گذاشته می‌شود. در کنار لاهماجون می‌توانید جعفری تازه و دوغ محلی ترکیه یا همان Ayran را نیز نوش جان کنید.

لاهماجون

پیده Pide:پیتزای مخصوص ترکیه است که تفاوت‌هایی با هم دارند. در پیده، خمیر به شکل یک قایق درست می‌شود و مخلفات و محتویات را داخل آن طبخ می‌کنند. انواع پنیرها، سبزیجات و گوشت‌ها در پیده به کار می‌رود.

کباب ترکی Doner Kebab:دونر کباب حجم زیادی از گوشت قرمز یا گوشت مرغ است که به صورت ریش ریش شده از یک سیخ چرخان جدا می‌شود و سپس به همراه مخلفات و ادویه‌های خاص به مشتری داده می‌شود. با این غذا می‌توانید فلفل قرمز یا پیاز میل کنید.

غذای تند و خوشمزه هند

مرغ کره‌ای یا باتر چیکن: همان‌طور که از نام این غذا پیداست ترکیب مرغ مزه‌دار شده با ادویه‌جات مختلف، کره، سیر و زنجبیل و پوره گوجه فرنگی است که به صورت گریل، سرخ شده یا تنوری طبخ می‌شود.

مرغ کره‌ای

چیکن تندوری: تکه‌های مرغ را با ماست و ادویه‌های هندی مثل ماسالا، فلفل سیاه، پودر فلفل چیلی یا فلفل چیلی کشمیری مزه دار و بعد آن را در تنور یا فر کباب می‌کنند تا کاملا برشته شود. چیکن تندوری را با نان برشته یا برنج سرو می‌کنند.

روگان جوش: گوشت بره با خامه و فلفل چیلی همراه با ادویه‌هایی مثل هل، زیره سبز، زردچوبه و گرم ماسالا که با نان یا برنج سرو می‌شود.

دال گوشت: ترکیب تکه‌های گوشت تند با سبزیجات و دال عدس است.

غذای مخصوص و معروف دبی

غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که هم غذاهای گوشتی و هم گیاهی را شامل می‌شود. غذاهای معروف دبی معمولا پر از ادویه و سبزیجات است

هریس غذاهای معروف دبی:مواد تشکیل دهنده هریس، گندم خرد شده، گوشت چرخ کرده (یا مرغ) و همچنین پیاز، زیره آسیاب شده و مقدار زیادی آب و نمک است.

مجبوس:این غذا با برنج باسماتی تهیه شده که با انواع گوشت سرو می‌شود. مجبوس اماراتی معمولا با مرغ طعم دار شده با انواع سبزیجات و ادویه‌ها طبخ می‌شود. ادویه اصلی مجبوس، لومی نام دارد. لومی از لیموترش خشک، رسیده و آب شور تهیه می شود.

مجبوس

غذای مخصوص و معروف گرجستان

تنوع غذایی این منطقه پلی است بین ذائقه ی غذایی مدیترانه تا خاورمیانه. این تنوع ذائقه ای سبب شد که غذاهای سنتی گرجستان خود به تنهایی، یکی از جاذبه های لذت بخش این کشور به شمار روند.

خینکالی (KHINKALI) معروف ترین غذای گرجی:این غذا یک غذای لقمه ای و آردی است که داخل لقمه ها از گوشت و ادویه، پر شده است.

خینکالی

چَخُخبیلی( CHAKHOKHBILI ) خوشمزه ترین غذای سنتی گرجستان:یک خورشت ترکیبی از سوپ گوشت گاو، خورشت مرغ و انواع سبزیجات تازه مثل ترخون می باشد. نام این غذا از خوخوبی گرفته شده که به معنای قرقاول است.

خاچاپوری (KHACHAPURI) معروف ترین غذای ملی گرجی ها:خاچاپوری ایمرتی از ترکیب پنیر ایمرتی یا سولگونی که در داخل نان استفاده می کنند.

غذای مخصوص و معروف سریلانکا

نارگیل یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنه ی غذاهای سریلانکایی است.

تخم مرغ قیفی

تخم مرغ قیفی یکی از غذاهای معروف سریلانکا است که به شکل سنتی در صبحانه ها خورده می شود و شکل و شمایلی کاسه ای مانند و بامزه دارد که در روی پنکیک پخت می شود.

خینکالی

عدسی یا همان کاری عدسی یکی از غذاهای سریلانکایی است. عدس های قرمز در شیرنارگیل پخت می شود و بعد با پیاز و فلفل قرمز و بقیه ی ادویه ها مثل دارچین و برگ درختان مخلوط می شود.

کوتو روتی (Kottu roti):در این غذا، یک لایه نان روتی برش داده می شود بعد با گوشت و سبزیجات، سیر، ادویه و برنج مخلوط می شود. این غذا هم مثل تخم مرغ قیفی با صبحانه خورده می شود.