پدیده تراول
aetg.png

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته رحیم زارع سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون درباره افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور خبر داد؛ موضوعی که در لایحه پیشنهادی دولت نیامده بود.

افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور، پیشنهاد الحاقی کمیسیون فرهنگی به تبصره ۷ لایحه بودجه بود که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید؛ البته اجرایی شدن این مصوبه در سال آینده منوط به تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲، عوارض خروج از کشور برای

هر نفر در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان

هر نفر در سفر دوم ۶۰۰ تومان

هر نفر سفر سوم و بیشتر ۸۰۰ هزار تومان

‬‎‫نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور

‬‎

جهت پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور تنها کافیست به وبسایت بانک ملی ایران مراجعه نموده و در صفحه نخست منوی "خدمات الکترونیکی" را باز کنید. سپس از منوی مربوطه به بخش " پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور" بروید و اطلاعات مورد نیاز در صفحه جدید را تکمیل نمایید.

عوارض خروج از کشور

‫آیا کشورهای خارجی هم قانون پرداخت عوارض خروج را دارند؟

بله. کشورهایی همانند استرالیا، اتریش، کامبوج و چین چنین قانونی دارند. کشور چین تنها برای مسافرت هایی که نیاز به خرید بلیط هواپیما دارد، عوارض خروج گذاشته است. سفرهای زمینی و دریایی در چین عوارض خروج ندارند. دیگر کشورهای نامبرده هم این مبلغ را به قیمت بلیط هواپیما افزوده اند.

پس از اینکه تمام مقدمات سفر و تورهای خارجی خود را آماده نمودید، برای پرداخت عوارض خروج اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که عوارض جهت خروج از کشور هر سال آپدیت می شود. بنابراین منظور از سفر دوم و سوم یا بیشتر در یک سال است. همچنین مبلغ و نرخ عوارض خروجی کشور هر سال بسته به تورم افزایش می یابد.

اقتصاد نیوز