پدیده تراول

در این مقاله به معرفی چندین شهر زیبا و معروف ترکیه پرداخته شده است. اگر به دنبال یک مقصد تعطیلاتی زیبا و تاریخی هستید، به کشوری جزء ترکیه فکر نکنید. این کشور خانه تعدادی از معروف‌ترین شهرهای جهان است که هر کدام جذابیت‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند. از مساجد و بازارهای معروف استانبول گرفته تا شهر ساحلی آنتالیا، در ترکیه برای همه سلیقه‌ها مکان‌های دیدنی و تفریحی وجود دارد. هر مکان شهرت خاص خود را دارد

13 شهر پرطرفدار ترکیه

ترکیه با جاذبه‌های زیبای تاریخی، ساحل‌های زیبا و شهرهای مدرن و سنتی، یک مقصد عالی برای مسافرت است. از مکان‌های تاریخی مثل افسوس تا سواحل دلنواز دریای اژه، آنچنان جذاب هستند که هر کسی را برای یکبار دیدن این کشور ترغیب می‌کند. در میان شهرهای ترکیه استانبول پرطرفدارترین شهر در تور ترکیه است اما دیگر شهرهای ترکیه هم هرکدام زیبایی و جاذبه‌های خاص خودشان را دارند.

در این مطلب از پدیده تراول قصد داریم بهترین شهرهای ترکیه برای سفر را معرفی کنیم تا کسانی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستند، با کمک گرفتن از این لیست مقاصد خود را تعیین کنند.

استانبول Istanbul

یکی از بزرگترین‌ شهرهای دنیاست و مدت مدیدی به عنوان پایتخت عثمانیان بوده . استانبول تنها شهر در جهان است که بین در دو قاره قرار گرفته و یک تنگه آبی باریک دو قسمت شهر را از هم جدا می‌کند.

استانبول به عنوان شهر شرق و غرب است ، بهترین مراکز خرید استانبول، معماری باشکوه، زندگی شبانه پر جنب و جوش و بخش‌های سنتی شهر همه و همه در کنار هم باعث شده استانبول شهر شماره یک در فهرست بهترین شهرهای ترکیه قرار گیرد.

جذابیت اصلی این شهراست که مهاجران فرهنگ خود را از جای جای دنیا به همراه می آورند و این شهر به تلفیقی از فرهنگ‌ها در کشور ترکیه تبدیل شده است. مساجد معروف استانبول،مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و جاهای دیدنی استانبول از قبیل کاخ موزه توپ‌قاپی مواردی هستند که بدون دیدنشان نباید استانبول را ترک کرد. تورهای استانبول را بی‌اغراق می‌توان پرطرفدارترین تورهای ترکیه دانست

کاخ‌هایی را که سلطان‌های عثمانی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و پارک‌های مجلل زندگی می‌کردند که بیشتر شبیه نخلستان‌ها هستند،بازدید کنید.

بهترین مراکز خرید استانبول و مراکز ارزان قیمت از قبیل اوت‌ لت‌ ها استانبول برای خرید مناسبتر هدیه و سوغاتی فراهم است

هر غذا از تمام شهرهای مختلف ترکیه را می توانید در شهر استانبول پیدا کنید.

آنکارا Ankara

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و شهر بزرگ و مدرنی است که در قلب خود ساختمان‌های دولتی، تجاری، دانشگاه‌های برتر ترکیه و سفارت‌خانه‌ها را جای داده است. این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ، به دلیل قرار گرفتن در مرکز آناتولی به عنوان پایتخت انتخاب شد.اگر به تاریخ علاقه مند هستید، ممکن است بخواهید امپراتوری‌های مختلف را در اینجا در موزه Ethnographic بازدید کنید. علاوه بر این بناهای رومی و مقبره آتاتورک، این مکان را به یکی از بهترین مقاصد برای درک تاریخ ترکیه تبدیل کرده است.

آنکارادر مرکز ترکیه است و از نظر حمل و نقل، منطقه بسیار مهمی محسوب می‌شود. از مهمترین مقاصد این شهر برای گردشگران می‌توان به موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی اشاره کرد. تور آنکارا ، بهترین فرصت برای گشت و گذار در این شهر را برای علاقه‌مندان سفر به ترکیه فراهم می‌کند.

آنتالیا Antalya

بزرگترین شهر در سواحل مدیترانه است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح در دریا در کنار خورشید و شن و ماسه است.این شهر ساحلی زیبا با منظره دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. آنتالیا شهری پر جنب و جوش با چندین هتل، رستوران، سواحل تفریحی، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی، خود به تنهایی یک هدف عالی برای گردش چند روزه است.

آنتالیا پس از جنگ جهانی به مدت سه سال در اشغال ایتالیا بود. موزه های زیبا، دو یادگار قدیمی شهر، دروازه هادریان Hadrian Kapısı ، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان‌های دیگر می‌تواند چندین روز شما را مشغول نگه دارد. آنتالیا معروفیتش به هتل های فوق العده زیباس 5 ستاره و یوال ان معروف است و مراکز خرید لوکس، ساحل های زیبا از جذابیتهای این شهر می باشد تورآنتالیااز تورهای پرطرفدار ترکیه است که تابستان‌ها بسیار پرمسافر می‌شود.

آلانیا Alaiye

شهری زیبا و مدیترانه ای است که جز مهمی در صنعت گردشگری و 30 درصد از خریدهای خارجی املاک در ترکیه است. این شهر به دلیل موقعیت استراتژیک خود بخش زیادی از امپراتوری های مدیترانه‌ای بوده است. در نتیجه، قلعه‌ها و برج‌های زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان را جذب می کند. این شهر که بخشی از انجمن شهرها و مناطق تاریخی اروپا است.تورآلانیا یکی از دیگر تورهای سفر به ترکیه در ایران است.

کوش آداسی Kuşadası

بهترین و پرطرفداراترین شهر توریستی ترکیه در ساحل دریای اژه است که معنای لفظی کوش آداسی یعنی جزیره پرندگان است. طول سواحل این شهر به بیش از 40 کیلومتر می‌رسد.این تفرجگاه ساحلی ترکیه اقامتگاه افراد بسیاری است. پارک‌های آبی، قلعه‌ها و جزیره کبوتر در نزدیکی این شهر قرار دارند. اگر از ازمیر 90 کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید به این شهر می‌رسید. محبوبیت کوش آداسی در بین گردشگران از آمار بازدید گردشگران از این شهر پیداست. به طوری که در طول ماه‌های تابستان نزدیک به 500 هزار نفر از این شهر بازدید می‌کنند.

علاوه‌ بر سواحل شنی زیبا، تفریحات آبی و زندگی شبانه، شامل مراکز تاریخی و باستانی بسیاری نیز می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها به شهرهای باستانی میلتوس و دیدیما اشاره می‌کنیم. سفر به کوش آداسی به طور کلی به تفریحات و خرید مقرون به صرفه شهرت دارد. تور کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین تورهای سفر به ترکیه در ایران است علاوه تور کوش آداسی تور ترکیبی کوش اداسی و مارماریسیکی از پر طرفدارترین تورهای ترکیه مخصوصا برای فصل تابستان است.

مارماریس Marmaries

از هر طرف دریا ان را احاظه کرده و به همین دلیل بهترین شهرهای ترکیه اکثراً در کنار دریا هستند. مارماریس هم با تصویر فوق‌العاده زیبای دریا و کوه‌های اطرافش، دل هر بیننده‌ای را تسخیر کنی. آب‌های فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و مکان‌های تاریخی همه در مارماریس وجود دارند و تور مارماریس هم از تورهای ویژه ترکیه است. و زیبایی بی نظیر مارماریس آن را بهشت ترکیه تبدیل کرده برای اطلاع از تورمارماریس با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید

مارماریس مرکزی برای ورزش‌ها و تفریحات آبی و گشت و گذار شبانه است. اگر به مارماریس رفتید دریاگردی با کشتی‌ها یا قایق‌های تفریحی را از دست ندهید. مکان‌های دیدنی دیگری مثل افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاتراهم در نزدیکی همین شهر هستند.

ترابزون Trabzon

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که در شمال این کشور قرار دارد و به عنوان مهم‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر ترکیه در حوزه دریای سیاه شناخته می‌شود.

ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به 5 هزار سال پیش باز می گردد. زیبایی طبیعی آن این شهر را به دوست داشتنی ترین باغ های استانبول تبدیل کرده است.

این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته و از طبیعتی تماشایی برخوردار است. در گذشته این شهر زیبا در مسیر جاده ابریشم واقع بود و به همین خاطر، مردمی از فرهنگ ها و ادیان مختلف، در این جا به گرد هم آمدند و به مرور شهر رونق پیدا کرد. با این حال، صومعه ها و مساجد زیادی برای بازدید دارد. این شهر به خاطر رقص‌های محلی، موسیقی و استندآپ معروف است. این منطقه همچنین به خاطر لبنیات تازه و عشق به ماهی و چای نیز معروف است..

عده‌ای از گردشگران برای تماشای جاذبه‌های زیبای طبیعی این شهر به آن سفر می‌کنند، گروهی دیگر نیز برای بازدید از بقایای تاریخی مهم، ترابزون را در لیست سفر خود به ترکیه قرار می‌دهند.

. برای کشف زیبایی‌های بیشتر تاریخ و فرهنگ این کشور می‌توانید از موزه‌ها، کلیسا‌ها، مساجد و بقایای قلعه‌های این شهر دیدن کنید. همچنین فروشگاه‌های این شهر دامنه وسیعی از انتخاب را برای مشتریان خارجی خود فراهم کرده‌اند. ترابزون علاوه بر برخورداری از سواحل زیبای دریای سیاه، کوه‌ها و جنگل‌های چشم نواز بسیاری را نیز شامل می‌شود. بهترین زمان برای تماشای زیبایی‌های ترابزون فصل‌های پاییز و بهار است. در این ماه‌ها تور ترابزون بسیار پر طرفدار است.

کاپادوکیه Cappadocia

نام منطقه‌ای در میانه ترکیه یا همان سرزمین آناتولی است و به خاطر مناظر شگفت‌انگیزش، کوه‌های صخره‌ای و جنگل درختان مخروطی شهرت دارد. سرزمینی رویایی که در دل صخره های زیباست.فوران آتشفشان‌ها و فرسایش خاک، این منظره زیبا را ساخته و انسان‌ها هم در طول هزاران سال برای خود خانه‌هایی در میان سنگ‌ها تراشیده‌اند. هیتی‌ها اولین ساکنان متمدن منطقه بودند که تونل‌های زیرزمینی را حفر کردند تا از حمله یونانیان در امان بمانند. حالا تعداد زیادی از این غارهای دست ساز تبدیل به هتل و محل اسکان گردشگران شده‌اند بالن سواری بر فراز شهری سنگی پوشیده از صخره‌های بزرگ و کوچک و طبیعتی که به دست مواد مذاب آتشفشانی در گذشته شکل منحصر به فردی به خود گرفته است، سفری به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

شهر کاپادوکیا زمانی جزء امپراطوری روم باستان بوده است و قدمتش به 4000 سال پیش می‌رسد. در گذشته دور ساکنان این مناطق شروع به ساختن سازه‌ها و مکان‌هایی برای زندگی در دل این سنگ و صخره‌های حاصل از فرسایش کردند و نتیجه این ساخت و ساز‌ها شهری شد که تا چشم کار می‌کرد سنگی بود. کلیساهایی در میان غارها با معماری خاص و تونل‌های تو در تو، موزه‌ "گورمه" و شهرهای زیزمینی "درینکویو" و "کایماکلی" از جاذبه‌های مشهور این شهر توریستی هستند.

برای اطلاع از قیمت تور کاپادوکیهبا کارشناسان مجموعه پدیده تراول تماس بگیرید

وانVan

یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با ایران مرز مشترک دارد. به عنوان مقصدی محبوب برای ایرانیان در فاصله اندکی با کشورمان قرار دارد وان شهر نسبتا کوچکی است و به دلیل جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌اش مثل دریاچه وان ارزش بازدید کردن دارد. ضمن اینکه در این شهر مراکز خرید خوش قیمت و متعددی وجود دارد که باعث شده بورس خرید پوشاک ترک باشد

شهر و تور وان، و به راحتی از طریق مرزهای زمینی قابل دسترس است. شهر وان با قدمتی ۳۴۰۰ ساله دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی است، تا حدی که Van از هزاره اول قبل از میلاد به عنوان شهری بزرگ بوده و در سده نهم قبل از میلاد با نام شهر توشپا، پایتخت امپراتوری اورارتو و بعدها به‌ عنوان مرکز امپراتوری ارمنی ها شناخته می شد و تحقیقات باستان‌شناسان نشان می‌دهد قدمت این منطقه براساس تاریخ سکونت بشر به ۵۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

انتخاب این شهر، به عنوان مقصد برای بسیاری از گردشگران به دلیل ارزان بودن آن است. وان در حال حاضر به دلیل قیمت مناسبی که برای ایرانی‌ها دارد بسیار پر طرفدار است و تور وان از محبوب‌ترین تورهای ترکیه محسوب می‌شود.

شهر افسوس Ephesus

یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آثار کلاسیک قرن یکم قبل از میلاد را دارد. در زمان امپراطوری رومیان، افسوس یکی از بزرگترین شهرها بود و دربردارنده یکی از عجایب هفتگانه باستانی است، معبد آرتمیس. آثار باستانی افسوس شامل چندین سازه بزرگ و کهن است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از آن دیدن می‌کنند. محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس از مهمترین‌ جاذبه‌های شهر افسوس هستند.

با نام قدیمی آپاشام از مهمترین شهرهای آسیای کوچک بوده و قدمت آن حدودا به ۵۰۰۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این شهر در قرن یکم قبل از میلاد با ۲۵۰۰۰۰ هزار جمعیت دومین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آمده است.

با کشف اسناد و آثار زیادی در مورد دین مسیحیت و مذاهب پیشین در افسوس، این شهر در دسته‌ی مهمترین بقایای تاریخی با پیشینه‌ی مذهبی قرار گرفت. در افسوس اشیا و بناهای بسیاری از زمان‌های مختلف زندگی بشر به خصوص دوران نوسنگی پیدا شده است. با ورود به این شهر از انرژی و خلاقیتی که مردم هزاران سال پیش برای خلق چنین آثاری داشته‌اند تعجب می‌کنید.

اگرچه بیشتر افسوس اکنون ویران شده اما به دلیل گذشته‌ی تاریخی و آثاری که هنوز در خود دارد انتخاب مهمی برای بازدید است. آنچه که از این شهر باقی مانده تعدادی ساختمان و بنا است که هر کدام برای خود داستان‌هایی دارند. بناهایی چون ادیون، میدان دومیتیانوس، بقعه ممبوس، پیرتانئون، بازار، خانه عشق، حمام اسکولاستیکا، درب مازئوس، میتریدانس و بازار آگورا، کلیسای کنسول، کتابخانه سلسوس، جاده مرمر، معبد آرتمیس، زیارتگاه سیبل اول، خانه حضرت مریم و زادگاه هراکلیتوس باسیلیک است

ازمیر

ازمیر نیز یک شهر توریستی ترکیه است که با سایر شهرهای این کشور تفاوت دارد. به طوری که این شهر همواره برای خود ترک‌ها به عنوان یک مقصد ایده‌آل زندگی و تفریحی شناخته می‌‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب می‌شود ازمیر را به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه معرفی کنیم، پتانسیل فوق العاده آن در ابعاد مختلف است. چه قصد کار، تحصیل و زندگی داشته باشید و چه بخواهید برای چند روزی به استراحت و تفریح بپردازید ازمیر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این شهر که در غربی‌ترین نقطه ترکیه واقع شده و همجوار با دریای اژه استدر دریای مدیترانه قرار دارد، دومین بندر مهم ترکیه را در خود جای داده است. این شهر پرجمعیت ترین شهر در ساحل دریای اژه است. به عنوان یک شهر فرهنگی، میزبان نمایشگاه‌های بین المللی و جشنواره های جاز و فیلم است.

از لحاظ گردشگری جالب است بدانید که ازمیر یکی از شهرهای باستانی ترکیه محسوب می‌شود و جاذبه‌های فرهنگی بی‌شماری در آن وجود دارد، همچنین به دلیل اینکه ازمیر ، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی و ریزورت‌های لوکس 5 ستاره در آن دیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ازمیر نگاهی به مطلب راهنمای سفر به ازمیر داشته باشید.

قونیه

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه که برای ایرانیان به جهت وجود آرامگاه مولوی جذابیت خاصی دارد، قونیه است. قونیه به بناهایی به جا مانده از دوره سلجوقیان و مراسم درویش‌ها شهرت دارد. در قرون ۱۲ و ۱۳ میلادی اینجا رونق گرفت

هر سال همزمان با بزرگداشت مولانا، تورهای قونیه در این شهر برگزار می‌شود و مراسم خاصی در آن انجام می‌شود. به طور کلی، قونیه برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند به اعماق تاریخ ترکیه سفر کنند، یکی از بهترین گزینه‌ها در بین شهرهای دیدنی ترکیه است

ماردین

شهری بر فراز دست بین‌‌النهرین و یکی از نقاط مهم و استراتژیک تاریخی است. شهر ماردین که در جنوب ترکیه واقع شده مرکز استانی با همین نام است و یکی از اولین نقاطی است که تمدن در آن شکل گرفته.شهر ماردین با ساختمان‌های سنگی زیبا بر یال کوه زینت گرفته و گردشگران به قدم زدن در کوچه‌های کهن این شهر علاقه دارند. از جاذبه‌های تاریخی این منطقه می‌توان به صومعه‌های دیر زعفران .که از قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان است اشاره کردبه طوری این شهر قدیمی بخشی از فهرست میراث یونسکو است و ساخت ساختمان‌های جدید غیرقانونی است. معماری که در قرن‌ها به ارث رسیده است، حال و هوای موزه‌ای در فضای باز شهر ایجاد نموده است. جمعیت کرد و عربی زیاد در این شهر وجود دارند، بنابراین بازدیدکنندگان ممکن است طعم های متفاوتی را در مقایسه با شهرهای دیگر این کشور پیدا کنند.