پدیده تراول
کشور :
هندوستان
شهر :
گوا
دانلود پکیج :

رزرو (خرید) آنلاین

02148000096

اطلاعات هتل

نام هتل درجه خدمات
هر نفر در اتاق دوتخته هر نفر در اتاق یک تخته هر نفر در اتاق سه تخته 6 تا 12 سال با تخت 2 تا 6 سال بی تخت موقعیت توضیحات

اطلاعات هتل

خدمات
درجه
نرخ اتاق دو تخته

نرخ اتاق یک تخته

نرخ اتاق سه تخته

نرخ کودک 6 تا 12 سال

نرخ کودک 2 تا 6 سال

موقعیت مکانی
توضیحات
برنامه سفر

جزیره گوا یکی از زیباترین جزایر دنیا است که در نزدیکی شهر بمبئی و در ضلع غربی کشور هند قرار دارد. این جزیره دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بی‌نظیری است و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به جزیره گوا را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره جاهای دیدنی گوا که نباید از دست بدهید بیشتر بدانید.تور گوا الی گشت

شهر کهن گوا و پانجیم (Old Goa)

شهر کهن گوا در بخش شمالی جزیره گوا قرار گرفته و متعلق به قرن ۱۵ است که به دلیل وجود تاریخ پر فراز و نشیبی که این شهر باستانی دارد علاوه‌بر ثبت شدن در کتاب یونسکو به عنوان یک منطقه محافظت شده از طرف مرکز باستان شناسی هند معرفی شده است.

این شهر تاریخی بقایای به جا مانده از تاریخ کهن هند و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شگفت‌انگیزی مثل کلیسای جامع گوا، آسیزی، میدان کلیسا، موزه ملی گوا و بوم ژیزوس دارد. همچنین پانجیم که در ۹ کیلومتری شهر کهن گوا قرار دارد و قلب شهر گوا است، با وجود مسجد جامع و خیابان‌های سنگ فرش شده و معماری متفاوت و کلاسیک هندی و پرتغالی خود محل مناسبی برای قدم زدن و گرفتن عکس‌های زیبا و جذاب است.

مسجد صفا در سال ۱۵۶۰ توسط ابراهیم عادل شاه، سلطان بیجاپور ساخته شده و یکی از آثار به جا مانده مسلمانان در این جزیره است که در ۲ کیلومتری غرب مرکز شهر پوندا واقع شده است. این مسجد در گذشته دارای باغ‌ها و چشمه‌های زیبایی بود که در حال حاضر اثری از آن‌ها به جا نمانده و تنها بنای مستطیل شکل مسجد با سقفی کاشی‌کاری شده و محوطه بزرگ بیرون مسجد به جا مانده است.

قلعه آگوادا

جزیره گوا سالیان درازی تحت مستعمره پرتغالی‌ها بوده و به همین دلیل قلعه‌های بسیاری در این جزیره از زمان استعمار پرتغالی‌ها به جا مانده که یکی از آن‌ها قلعه آگوادا، بزرگترین قلعه پرتغالی‌ها است. این قلعه یکی از استراتژی‌ترین قلعه‌های گوا محسوب می‌شود که برای محافظت منطقه از ورود دشمنان در سال ۱۶۰۹ ساخته شد. در بازدید از این قلعه می‌توانید از فانوس دریایی عظیم و زیبا که این جاذبه را پربازدید کرده دیدن کنید و با بالا رفتن از پله‌ها منظره زیبای دریا را تماشا کنید.

محله فونتین هاس (Fontainhas)

یکی از جاهای دیدنی گوا که در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد محله فونتین هاس در شهر پانجیم است. این محله تلفیقی از معماری هندی و پرتغالی دارد و شبیه محله‌های امریکای لاتین است و با رفتن به کافه‌ها و قدم زدن در کوچه‌های این محله خانه‌هایی زیبا و رنگارنگ به سبکی متفاوت را خواهید دید و از دیدن عبادتگاه سنت سباستین مسیحیان که در سال ۱۸۸۰ در این محله ساخته شده لذت خواهید برد.

روستای سه پادشاه

روستای سه پادشاه که در بین بومیان جزیره بسیار معروف است یکی از جاذبه‌های دیدنی گوا است که در پایه کوه قرار دارد. این روستا فرصت مناسبی برای آشنا شدن گردشگران و مسافران با مردم گوا و فرهنگ و تاریخ آن را برای شما فراهم کرده است.

آبشار دودهساگار با ۳۱۰ متر ارتفاع از دیگر جاهای دیدنی گوا با طبیعت بکر و خوش‌منظره‌‌ است که در ۶۰ کیلومتری شهر پانجیم قرار دارد. این آبشار پنجمین آبشار مرتفع جهان است و برای رسیدن به آن باید مسیر سختی را طی کنید که برای این کار می‌توانید از ماشین‌های جیپ یا قطار برای رفتن به ارتفاعات آبشار استفاده کنید و موقع بازگشت از گاری‌هایی که در این مسیر تدارک دیده شده‌اند به پایین آبشار بازگردید و در مسیر برگشت هم از سایر جاذبه‌های دیدنی گوا مثل پارک ملی مولن و معبد پاگوان دیدن کنید و در رودخانه آبشار هم به غواصی، تفریحات آبی و کوهنوردی بپردازید.

معبد منگشی

کلیسا یا معبد منگشی یکی از معروفترین معابد به جا مانده از زمان استعمار پرتغالی‌ها در گوا است که در ۲۱ کیلومتری شهر پانجیم و در شهر پوندا قرار دارد. این معبد در کورتالیم واقع شده و دارای معماری هندی است. معبد منگشی از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب باز است و طبق آیین هندوها مراسم روزانه و در مناسبت‌های مذهبی با برگزاری فستیوال‌های خاص باعث شده تا در بین گردشگران به عنوان یکی از جاهای دیدنی گوا معروف شود.

جزیره گراند

جزیره گراند یکی از جزایر زیبای گوا است که در کنار دریای عرب و ساحل واسکو دا گاما واقع شده و اگر قصد غواصی، انجام تفریحات آبی، تماشای دلفین‌ها و ماهیگیری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این جزیره زیبا بزنید. برای رفتن به جزیره گراند می‌توانید با استفاده از قایق، خود را به جزیره برسانید و در این جزیره علاوه‌بر استفاده از امکانات و تفریحات دریایی از بقایای به جا مانده از کشتی‌های سوزی لاک، جونز لاکر، بانتی راک، توریو تونل و سرج سیتی هم دیدن کنید.

هند

آبشار آروالم

آبشار آروالم با ارتفاع ۵۰ متر یکی‌دیگر از جاهای دیدنی گوا است که دارای دریاچه برای شنا کردن، معبد رودرشوار در کنار آبشار و مناظر طبیعی و دیدنی است. همچنین دور این آبشار پارکی قرار دارد که امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم کرده است. برای رفتن به این آبشار می‌توانید با اتوبوس از Mapusa به Sanquelim سفر کنید و با نیم ساعت پیاده‌روی از غارهای سنگی و طبیعی و تندیس بزرگی که متعلق به قرن ۱۲ است دیدن کنید.

خانه فرناندز (Fernandes House)

خانه فرناندز با قدمت ۵۰۰ سال یکی از کاخ‌های قدیمی به جا مانده در گوا است که که در روستای چاندور واقع شده و در حال حاضر این خانه متعلق به فرزند و نوه فرناندز است و برای بازدید از آن می‌توانید از تورهای این خانه که در گوا برگزار می‌شود به بازدید از این خانه قدیمی و جذاب بروید.

از دیگر جاهای دیدنی گوا می‌توان به سواحل متنوع در ضلع جنوبی و شمالی این جزیره اشاره کرد‌. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سواحل گوا می‌توان از ساحل کوئریم یا کری در ضلع شمالی، ساحل آگوندا در روستای آگوندا، ساحل آرامبول در نزدیکی فرودگاه دابولیم که برای انجام تفریحات دریایی و ساحلی مناسب است، ساحل پالولم که دارای منظره زیبا با درختان نخل و غروب تماشایی است و در کنار ساحل گوا، کولا و پروانه‌ای واقع شده‌اند، ساحل باگا و کالانگوت که در ضلع شمالی جزیره قرار دارد و برای انجام ورزش‌های آبی و خرید کردن مناسب است، نام برد.

گوا

کلیسای بوم ژیزوس و مومیایی زاویر مقدس

کلیسای بوم ژیزوس یکی از جاهای دیدنی گوا است که در شهر کهن گوا واقع شده و به عنوان یکی از آثار تاریخی با ارزش به ثبت یونسکو رسیده و به همین دلیل در بین گردشگران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. قدمت این کلیسا به زمان ۱۶۰۵ میلادی بازمی‌گردد و دارای معماری به سبک باروک است. این کلیسا علاوه‌بر عبادتگاه مسیحیان و موزه هنر مدرن، آرامگاه فرانسیس زاویر مقدس یک کشیش معروف مسیحی است که حدود ۴۵۵ سال است به صورت مومیایی شده و درون یک محفظه بلوری در این کلیسا نگهداری می‌شود.

قلعه کابو دی راما (Cabo de Rama)

قلعه کابو دی راما در ۱۷ کیلومتری ساحل آگوندا و در بخش جنوبی جزیره گوا قرار دارد که زمانی محل سکونت پرتغالی‌ها، هندی‌ها و مسلمانان بوده و بعد از آن از این قلعه به عنوان زندان استفاده می‌کردند. در حال حاضر به دلیل سبک معماری سنگی و تاریخی، این قلعه در بین گردشگران خارجی محبوبیت بالایی دارد.

عمارت Palacio Do Deao که در کنار رودخانه کوشاواتی واقع شده توسط مردی پرتغالی که رئیس کلیسایی که روبه‌روی عمارت قرار دارد بود ساخته شده است. این عمارت ۲۱۵ ساله دارای تلفیقی از معماری سبک هندی و پرتغالی دارد و محوطه باغ عمارت از گیاهان زیبایی تشکیل شده که با محافظت مداوم دو قرن است که پا بر جا مانده‌ و می‌توانید گیاهان زیبا و چشم‌نوازی را در باغ این عمارت ببینید‌.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به هند دیدن معابد متنوع هند را از دست ندهید، معبد شانتادورگا یکی از جاهای دیدنی گوا است که ترکیبی از معماری هندی و پرتغالی دارد و در ۳۳ کیلومتری شهر پانجیم قرار گرفته است. با ورود به این معبد علاوه‌بر دیدن معماری خاص و متفاوت معبد سه مجسمه که نماد فرشتگان هندو به نام‌های شیوا، دورگا و ویشنو هستند را هم خواهید دید.

چهارشنبه بازار انجونا که از سال ۱۹۶۰ توسط هیپی‌ها فعالیت خود را شروع کرده چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر پذیرای گردشگران و بومیان جزیره است. در بازار انجونا حدود ۵۰۰ غرفه وجود دارد که به فروش سوغات هند، لباس، زیورآلات هندی، کیف و کفش، محصولات تبتی و صنایع دستی هندی مشغول هستند و به عنوان یکی از بازارهای متفاوت و جذاب برای گشت‌‌وگذار در گوا در بین گردشگران معروف است.

حرف آخر درباره جاهای دیدنی گوا

جزیره گوا دارای طبیعتی بکر و اسرارآمیز و بناهای تاریخی زیبا و منحصربه‌فردی است و هرساله میزبان گردشگران خارجی بسیاری است که از سراسر جهان برای دیدن جاهای دیدنی گوا از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم چند مورد از جاذبه‌های دیدنی جزیره گوا را نام ببریم که در سفر به آن نباید از دست بدهید.

نوع تور

ماجراجویی(تور)

نقاط ناشناخته

اطلاعات سفر
عنوان : تور گوا