پدیده تراول

مراکز خرید استانبول از مناطق مهم گردشگری این شهر به شمار می‌روند و در فصل‌های مختلف مملو از گردشگرانی هستند که به این شهر جادویی سفر کرده‌اند.مراکز خرید استانبول تاثیر زیادی در جذب مسافران به این شهر دارند و می‌توان گفت همه مسافرانی که در طول سال به استانبول می‌آیند از پاساژهای بسیار لوکس تا بهترین اوت‌ لت‌ های استانبولاین شهر بازدید می‌کنند.

در سفر به استانبول علاوه بر جاهای دیدنی و تفریحات که در استانبول باید در لیست کارهای که باید انجام بدهید باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و اطلاع از آدرس مراکز خرید و امکانات و خدمات هر یک از آن‌ها، می‌توانید با توجه به محل اقامت خود بهترین مرکز تجاری را برای خرید انتخاب کنید. بازارها و پاساژهای استانبول در نقاط مختلفی از شهر قرار دارند و می‌توانید در بازدید از جاهای دیدنی استانبول، سری هم به مراکز خرید این شهر بزنید. اگر طرفدار لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مراکز خرید باشید یا گشت‌و‌گذار در بازارهای سنتی برای شما لذت‌بخش باشد، مراکز خرید استانبول انتظار شما را برآورده خواهند کرد. تنوع پاساژها و بازارهای سنتی در این شهر بالا است و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

در بیشتر مجتمع‌های تجاری استانبول امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی تعبیه کرده‌اند تا شرایط برای بازدیدکنندگان مناسب باشد، به‌خصوص خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند.

مرکز خرید مال آف استانبول Mall of Istanbul - Tamturkey

مرکز خرید استانبول یکی از مراکز خرید نوساز و جدید و مطرح شهر استانبول است که در جوار اتوبان E80 و در منطقه باشاک شهیر استانبول جای گرفته است. مرکز خرید مال آف استانبول اگرچه با مناطق مرکزی استانبول فاصله زیادی ندارد یکی از بزرگترین و لوکس ترین مراکز خرید این شهر است که در محله ایکیتلی باشاک شهیر قرار دارد.

این مرکز که صدها فروشگاه را در خود جای داده در انتقال فعالیت های فرهنگی و هنری به منطقه نیز وظیفه اصلی را بر عهده دارد.

با توجه به کانال حمل و نقل معروف استانبول که قرار است در آینده ای نه چندان دور افتتاح شود و گستردگی جمعیت به منطقه پاشاک شهیر انتقال پیدا کند، مرکز خرید مال آف استانبول را می توان در آینده ، مرکز مهمی در منطقه دانست.

دسترسی های فراوانی به سمت مرکز خرید مال آف استانبول وجود دارد که از مهترین آنها می توان به اتوبوس های اکسپرس از منطقه ینی کاپی و آکسارای اشاره نمود همچنین اتوبوس های شماره 39 BZ, 39 AS از میدان تکسیم استانبول به سمت مرکز خرید مال آف استانبول به صورت روزانه در حال حرکت می باشد.

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

گرند بازار استانبول، بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی ‏(Kapali Carsi‏) در سال 1461 ساخته شد و 5000 مغازه دارد و یک بنای تاریخی بسیار مهم در استانبول محسوب می‌شود. این بازار یکی از ارزان ترین مراکز خرید استانبولارزان ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود و جایی عالی برای خرید سوغاتی‌های خاص استانبول و اجناس ارزان است. این بازار تمامی 365 روز سال باز بوده و همیشه مملو از جمعیت گردشگرانی است که هم برای خرید پا به این جا می‌گذارند و هم اینکه می‌خواهند از بنا و همچنین اتمسفر آن دیدن کنند. فروشگاه‌های ادویه، کیف، فرش، پارچه، سرامیک و سفال، جواهرات و خیلی چیزهای دیگر در بازار بزرگ وجود دارد که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید. برای رسیدن به بازار بزرگ استانبول می‌توانید سوار تراموا به مقصد بایزید، اونیورزیته (دانشگاه) و یا سیرکیجه شوید. همچنین از ایاصوفیه و مسجد آبی تا این بازار پیاده حدود ۱۵ دقیقه راه است. به علاوه این بازار دسترسی مناسبی از ارزان ترین هتل های استانبول دارد. بنابراین اگر قصد اقامت و خرید ارزان در استانبول را دارید، این بازار بهترین گزینه پیش روی شماست.

گرند بازار استانبول

گرند بازار استانبول یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید در ترکیه است که همه نوع کالایی را در آن پیدا می‌کنید. با گزارش تصویری پرواز یار از این بازار همراه باشید.

بازار شهرهای بزرگ خاورمیانه از دوست داشتنی‌ترین مقصدهای گردشگری این منطقه از جهان هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را چه در سبک معماری و چه کالاهایی که در آن‌ها عرضه می‌شود را دارند. گرند بازار استانبول هم یکی از همین بازارهای زیبا است که از پر رفت و آمدترین نقاط این شهر محسوب می‌شود و همه روزه مردم برای خرید به آن مراجعه می‌کنند. با گزارش اختصاصی پرواز یار از این بازار همراه باشید

در راهروهای تو در توی این بازار همه سوغاتی‌های مخصوص استانبول و ترکیه را خواهید یافت.

از فرش و قالی‌های ترکیه‌ای گرفته تا صنایع دستی، سفالینه‌ها، ظروف مسی و برنجی، پارچه و لباس‌ها و شال و روسری‌های رنگارنگ را در این بازار زیبا خواهید یافت. البته برای اینکه جنس‌ها را با قیمت خوبی بیابید باید به چند مغازه سر بزنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

گرند بازار استانبول ۶۱ راهرو سر پوشیده دارد و در آن بیش از ۳۰۰۰ مغازه فعالیت می‌کنند.

خیابان استقلال استانبول (Istiklal Caddesi)

خیابان استقلال را اگر نبینید، مثل این است که در پاریس باشید و به شانزلیزه سر نزنید! استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول 3 کیلومتر است که از میدان پر‌جنب‌و‌جوش تقسیم شروع شده و دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و البته مهمترین مراکز خرید استانبول است. انتهای خیابان هم حال‌و‌هوای دلچسبی دارد؛ مغازه‌هایی که ساز‌های قدیمی می‌فروشند، نقاشانی که آثار‌شان را حراج می‌کنند و لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ. استقلال بهترین جا برای خرید همزمان با پیاده‌روی، گردش و خوش‌گذرانی است؛ در واقع می‌توان گفت خیابان استقلال جزء دیدنی‌های استانبول هم حساب می‌شود و بی‌دلیل نیست که آخر هفته‌ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند. با همه‌جور وسایل نقلیه‌ عمومی هم می‌توانید به میدان تقسیم برسید و بدون آنکه متوجه گذر زمان بشوید، تا انتهای خیابان استقلال را قدم بزنید و از مراکز خریدش دیدن کنید. ضمنا می‌توانید در انتهای خیابان استقلال از برج گاتالادر استانبول هم دیدن کنید که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر است.

مرکز خرید فروم (Forum İstanbul)

مرکز خرید فروم استانبول یکی از بزرگترین مراکز خرید در قسمت اروپایی شهر استانبول یعنی منطقه تقسیم و استقلال است که در سال حدود 20 میلیون نفر بازدیدکننده دارد. جالب است بدانید که بزرگی این مجموعه حدود 495 هزار متر مربع است، 5000 نفر در آن مشغول به کار هستند و 280 برند داخلی و خارجی در کنار هم مشغول به فعالیت می‌باشند. اگر به دنبال محصولات IKEA آیکیا هستید، این مجموعه را هرگز از دست ندهید. چرا که متراژی بالغ بر 30000 متر مربع فقط به این فروشگاه اختصاص داده شده است! برندهای مشهور دیگری نظیر زارا، ام اند اس، سی اند ای، ماوی جین و … هم در مرکز خرید فروم حضور دارند. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، این مرکز خرید سوپرمارکت بسیار بزرگی هم دارد. همچنین پارک و مکان‌های خاصی برای برگزاری فستیوال‌های مهم استانبول و یا کنسرت‌‌های مختلف شهر در این مرکز خرید در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید فروم در واقع یک آسمان ‌خراش بزرگ در کنار تنگه بسفر است و به همین جهت نمایی دیدنی به این تنگه دارد. همچنین در طبقات بالایی آسمان خراش سالن بولینگ، رستوران‌‌های مختلف، سالن‌های نمایش سینمای imax، اسکی روی یخ، اتاق‌‌های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک وجود دارد. پارکینگ این مجموعه نیز گنجایش 5500 وسیله نقلیه را نیز دارد. برای رفتن به مرکز خرید فروم سوار مترو استانبول شوید و به طرف ایستگاه Mecidiyekoy حرکت کنید. در این ایستگاه پیاده شده، سپس سوار خط اتوبوس 32M شوید و در نهایت در ایستگاه Forum Istanbul / Kocatepe پیاده شوید. در این ایستگاه با چند قدم پیاده روی به مرکز خرید فروم می‌رسید

مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید وادی استانبول یکی از جدیدترین، بزرگ‌ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در یکی از معروف‌ترین مناطق شمال شهر به نام ساریر افتتاح شد. این پاساژ مدرن در جوار جنگل بلگراد قرار گرفته است و زیباترین چشم اندازها را به محیط اطراف خود دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از مشهورترین برندهای استانبول و جهان مانند پنتی، دسا، مانگو، ماوی، برشکا، زارا، جین ماوی و بسیاری فروشگاه‌های دیگر بازدید کنید.

پاساژ بزرگ وادی استانبول به‌جز تنوع فروشگاه‌ها، فود کورت با غذاهای متنوع ترکی، آسیایی و بین‌المللی نیز دارد. مجتمع تجاری-مسکونی وادی استانبول به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. تراس وادی استانبول بخش مسکونی این مجموعه است که شامل هشت برج لوکس و امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، استخر، زمین بازی، مهد کودک، سوپر مارکت و بسیاری تجهیزات دیگر می‌شود.

مساحت آن به حدود ۷۴ هزار متر مربع می‌رسد و بیش از ۸۰۰ آپارتمان در آن قرار دارند. مراکز خرید و ساختمان‌های اداری در بلوار وادی استانبول قرار گرفته‌اند. در این مرکز خرید بزرگ یک هتل بین‌المللی پنج ستاره نیز ساخته‌اند که در مجتمع تجاری وادی استانبول قرار دارد. برای خرید انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی و لوازم‌خانگی، مرکز خرید وادی استانبول از بهترین گزینه‌ها در این شهر است. این مرکز خرید سالن‌های سینما و نمایش دو بعدی و سه‌بعدی نیز دارد.

مرکز خرید کاپیتول استانبول

مرکز خرید کاپیتول در سال ۱۹۹۳ در منطقه اسکودار بخش آسیایی استانبولبخش آسیایی استانبول افتتاح شد و عنوان نخستین مرکز خرید مدرن در این بخش شهر را از آن خود کرد. اگر در هتل‌های بخش آسیایی شهر اقامت دارید، این مرکز خرید بهترین گزینه برای خرید شما است. پاساژ کاپیتول ۶ طبقه دارد و برترین برندهای جهان و ترکیه در آن فعالیت می‌کنند.

بیشتر فروشگاه‌های مرکز خرید کاپیتول را مغازه‌های پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت و بدل فروشی‌ها تشکیل می‌دهند. از دیگر بخش‌های این مرکز خرید نیز می‌توان به ۱۴ سالن سینما، سالن بولینگ، هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای، زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

در مرکز خرید کاپیتول فست فودهای محبوب جهانی مانند برگر کینگ، استار باکس و کی‌اف‌سی شعبه دارند و اگر طرفدار غذاهای سنتی ترکی باشید نیز می‌توانید به بهترین رستوران‌های ترکیه در این پاساژ بروید. برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف مانند تاکسی، مترو و کشتی‌های خطوط کاپاتاش و امینونو استفاده کنید.

مرکز خرید جواهیر استانبول

جواهیر استانبول یکی از بهترین هاست که درست در مرکز شهر و محله پر رفت و آمد شیشلی قرار دارد. وقتی به این مرکز خرید برسید با فضایی وسیع برابر با 62,475 متر مربع مواجه خواهید شد که ساختمانی 6 طبقه و 343 فروشگاه را در خودش جای داده است. همانند دیگر مراکز خرید استانبول، جواهیر هم تنها مکانی برای خرید نیست، بلکه در آن مراکز تفریحی هم وجود دارد که اگر قصد خرید نداشتید می توانید برای رفتن به سینما، تئاتر، شهربازی برای کودکان یا رفتن به رستوران ها و کافه های آن هم انتخاب نمایید. مسافران و گردشگران زیادی به این مرکز خرید سر می‌زنند و بهترین خرید خود را از این مرکز انجام می‌دهند. برای رفتن به مرکز خرید جواهر، متروی میدان تکسیم را سوار شده و در ایستگاه شیشلی پیاده شوید. در این ایستگاه اگر صد قدم پیاده روی کنید، به یک تابلوی بزرگ خواهید رسید که تابلوی مرکز خرید جواهر است.

از جمله برندهای معروف جواهیر استانبول می توان به سواروفسکی، کوتون، آلدو، بنتون، زارا، منگو و ... اشاره کرد. وقتی خوب به لیست برندهای این مرکز خرید دقت می کنیم، می بینیم که لیستی از برندهای لوکس و اقتصادی در جواهیر استانبول حضور دارند و بنابراین فرصت خرید را به طیف متنوعی از مردم اهدا می کنند.

اگر هم حس و حال و قصد خرید ندارید، باز هم جواهیر استانبول دلایل وسوسه کننده ای برای شما دارد: یکی از بزرگترین شهربازی های سرپوشیده ترکیه در این مرکز خرید قرار دارد و مجموعه ای از تفریحات مانند شهربازی، سینما و سالن بولینگ چند ساعتی سر شما را به خوشی گرم می کنند. پس از آن هم سری به فودکورت جواهیر استانبول بزنید و از میان 53 رستوران، فست فود و کافه یکی را برای دقایقی خوشمزه انتخاب کنید.

جالب است بدانید وسعت مرکز خرید جواهیر استانبول بر مبنای مساحت تجاری برابر با 420,000 متر مربع است و از جمله بزرگترین مراکز خرید استانبول در مرکز شهر به شمار می رود.

ارزیابی هزینه : در استانبول انواعی از مراکز خرید لوکس و بازارهای ارزان وجود دارد که مرکز خرید جواهیر در میان آنان، محلی اقتصادی برای بازارگردی محسوب می شود.

مرکز خرید ونیزیا اوت لت در استانبول (V(enezia Mega Outlet

ونیزیا اوت لت در استانبول یکی از مراکز خرید بزرگ شهر استانبول محسوب می شود. مال ها یا مرکز خرید های مدرن استانبول در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار هستند. این مراکز را معمولاً به صورت چند طبقه و مجتمع های بسیار بزرگ می سازند. اوت لت ونیزیا از مراکز خرید دیدنی و ارزان قیمت در منطقه «قاضی عثمان پاشا» در استانبول است. این اوت لت با طراحی خاص و منحصربه‌فردش باعث شده است تا به مرکز خریدی پرطرفدار تبدیل شود. در طراحی مرکز خرید ونیزیا به‌طرز مبتکرانه‌ای از شهر ونیز ایتالیا، میدان‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های آن الهام گرفته شده و در میان آن آبراهی به‌همراه قایق‌هایی به نام «گندولا» طراحی و ساخته شده است تا با اجاره آن‌ها از گشت در ونیزیا و خرید لذت ببرید.

در اوت لت ونیزیا فروشگاه‌های معروف و پرطرفداری مانند نایکی، آدیداس، کوتون، ماوی، یو‌ اس‌ پولو، ال‌ سی‌ وایکیکی، اسکچرز، فلو، دفکتو و... اجناس خود را که مربوط به فصل‌های گذشته است با قیمتی مناسب‌تر به فروش می‌گذارند.

در کنار فروشگاه‌های مرکز خرید ونیزیا، سینما، رستوران‌ها و کافه‌های معروف مانند برگر کینگ، استارباکس، مادو و... در نظر گرفته شده است تا لحظات خوشی را برای مشتریان رقم بزنند. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های مختلف، تاکسی سرویس، غرفه اشیای گمشده، ویلچر مخصوص توان‌یابان، مسجد، اتاق مادر و کودک و... اشاره کرد.

شما می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای خرید و گشت و گذار و تفریح به این مرکز مراجعه کنید. نکته قابل توجه اینکه در این مگامال چند دستگاه ATM قرار گرفته اند که شما می توانید به راحتی نقدینگی مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید.

مرکز خرید کانیون استانبول

یکی از مراکز خرید معروف استانبول است که عنوان لاکچری ترین مرکز خرید استانبول را دارد. این مرکز خرید در منطقه اقتصادی لونت قرار دارد و وسعتی برابر با 37500 متر دارد.

این مرکز خرید در سال 2006 ساخته شده است و این مرکز خرید در سال 2006 برنده ی جایزه‌ی معماری نمای شهری شد.کانیون در مساحت 37000 متر مربع، 26 طبقه ی تجاری، 160 فروشگاه لوکس، 179 منزل مسکونی لوکس در این برج جای دارد. کانیون در قلب خیابان بویوک دره در منطقه اقتصادی لونت در شیشلی قرار دارد.

اگر به دنبال خرید ارزان هستید، کانیون را فراموش کنید. کانیون مال جایگاه برندهای لوکس خارجی است که در کنارشان برندهای ترکیه ای هم دیده می شود. کانیون مال معماری خاص و دیدنی دارد و این مرکز خرید سرپوشیده نیست و وجود واحدهای کاری و مسکونی در این مرکز خرید باعث شده که حس زندگی در این مرکز در جریان باشد. این مرکز خرید امکانات متنوعی دارد و سالن های ورزشی مختلف، سینما، تئاتر، حضور برندهای مختلف، راه های ارتباطی بین این طبقات و … همگی جذابیت‌های ویژه‌ای به این مجموعه داده‌اند.

برای رفتن به این مرکز خرید می توانید از متروی M2 استفاده کنید و در ایستگاه Levent پیاده شوید. گردشگرانی که در حوالی میدان تکسیم اقامت دارند می توانند به راحتی از میدان تکسیم سوار مترو شوند، همچنین افرادی که ساکن منطقه سلطان احمد هستند با تراموا به کاباتاش رفته و پس از آن با فونیکلار به میدان تکسیم رفته و بعد از آن با مترو بروید.

این مرکز خرید 160 فروشگاه دارد که برای خرید برندهایی چون Ann Taylor، Harvey nichlos، Vakko، swarovski، tommy Hilfiger، banana republic است. مرکز خرید کانیون علاوه بر البسه و پوشاک لوازمی چون دکور خانه را دارد که در این زمینه برندهایی چون Esse و Zara Home و…. را دارد. محبوبیت ویژه ایی بین مردم سراسر دنیا به دست آورده است؛ البته ناگفته نماند تمامی محبوبیت مرکز خرید کانیون بخاطر برندهای معروف با آن آفرهای ویژه شون نیست. در کنار خرید در این مرکز می توانید تفریح هم داشته باشید با وجود ۹ سینما و بزرگترین سالن بدنسازی قطعا اگر قصد خرید هم نداشته باشید حوصلتون سر نخواهد رفت.

مرکز خرید فروم (Forum İstanbul)

یکی از بزرگترین مراکز خرید در قسمت اروپایی شهر استانبول یعنی منطقه تقسیم و استقلال است که در سال حدود 20 میلیون نفر بازدیدکننده دارد. جالب است بدانید که بزرگی این مجموعه حدود 495 هزار متر مربع است، 5000 نفر در آن مشغول به کار هستند و 280 برند داخلی و خارجی در کنار هم مشغول به فعالیت می‌باشند. اگر به دنبال محصولات IKEA آیکیا هستید، این مجموعه را هرگز از دست ندهید. چرا که متراژی بالغ بر 30000 متر مربع فقط به این فروشگاه اختصاص داده شده است! برندهای مشهور دیگری نظیر زارا، ام اند اس، سی اند ای، ماوی جین و … هم در مرکز خرید فروم حضور دارند. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، این مرکز خرید سوپرمارکت بسیار بزرگی هم دارد. همچنین پارک و مکان‌های خاصی برای برگزاری فستیوال‌های مهم استانبول و یا کنسرت‌‌های مختلف شهر در این مرکز خرید در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید فروم در واقع یک آسمان ‌خراش بزرگ در کنار تنگه بسفر است و به همین جهت نمایی دیدنی به این تنگه دارد. همچنین در طبقات بالایی آسمان خراش سالن بولینگ، رستوران‌‌های مختلف، سالن‌های نمایش سینمای imax، اسکی روی یخ، اتاق‌‌های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک وجود دارد. پارکینگ این مجموعه نیز گنجایش 5500 وسیله نقلیه را نیز دارد. برای رفتن به مرکز خرید فروم سوار مترو استانبول شوید و به طرف ایستگاه Mecidiyekoy حرکت کنید. در این ایستگاه پیاده شده، سپس سوار خط اتوبوس 32M شوید و در نهایت در ایستگاه Forum Istanbul / Kocatepe پیاده شوید. در این ایستگاه با چند قدم پیاده روی به مرکز خرید فروم می‌رسید.

مرکز خرید ایستینیه پارک (İstinye Park)

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول از وسیع ترین و زیباترین مجتمع های تجاری ترکیه به شمار می رود و اگر حتی قصد خرید هم نداشته باشید می توانید از سینماها و سرگرمی های دیگری که ایستینیه پارک استانبول وجود دارند استفاده کنید. مرکز خرید ایستینه پارک یکی از محبوب ترین پاتوق های ایرانی ها در استانبول است.

به دلیل کیفیت خوب اجناس، دسترسی آسان و محیط دوست داشتنی اش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و هم اکنون از محبوب ترین مراکز خرید در شهر استانبول به شمار می آید.

در نگاه اول به ایستینیه تصور می کنید که با ساختمانی 2 طبقه رو به رو هستید اما وقتی وارد ایستینیه پارک شوید متوجه خواهید شد که ۲ طبقه دیگر هم در زیر همکف وجود دارند. در ایستینیه پارک می توانید اغلب برندهای محلی ترکیه و بین المللی مهم را بیابید که در ادامه بیشتر با جزییات شان و محل دقیق فروشگاه ها آشنا خواهیم شد. به صورت کلی می توان این مرکز خرید زیبا را از نظر ظاهری به چند قسمت مجزا تقسیم کرد؛ یک ساختمان تقریبا مدرن که در مرکزش محوطه ای برای سرگرمی کودکان وجود دارد و از آن نوای موسیقی آرام و دلنشین به گوش می رسد. قسمت بعدی دکل آسانسورهاست. در کنار ساختمان اصلی قسمتی دکل مانند وجود دارد که آسانسورهای شیشه ای در آن قرار گرفته اند و تا ۹ متر بازدیدکنندگان را بالا می برند. ساختمان ایستینیه طاقی از جنس شیشه دارد که در ابتدای ورود چشم ها را به خود خیره می کند، گویا سبک معماری ترکی اینجا مدرن و امروزی شده است. با این حساب جالب است بدانید که طراح این مرکز خرید اهل آمریکاست و تام کلی (Tom Kelley) نام دارد.

علاوه بر خرید پوشاک و گشت و گذار در مرکز خرید ایستینیه می توانید در سینمای فوق العاده این مجموعه هم تماشاگر فیلم های روز دنیا باشید و یا یک وعده غذای خوشمزه را در کنار دوستان تان در رستوران و کافه های ایستینیه پارک نوش جان کنید.

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ میلادی در زمینی به مساحت ۲۷۰.۰۰۰ متر مربع ساخته شد. با این که چندین سال از بازگشایی این مرکز می گذرد، اما ظاهر ایستینیه هنوز زیبایی روزهای اولش را دارد چرا که مسوولان مربوطه به طور مکرر این مرکز خرید را بازسازی می کنند و اجازه نمی دهند که چهره مدرن خود را از دست بدهد.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ فروشگاه پوشاک در این مرکز معروف در حال فعالیت هستند. از ۲۷۰ هزار متر مربعی که به این مرکز اختصاص داده شده است، ۸۷.۰۰۰ متر مربع آن فروشگاه های گوناگون هستند. سقف و دیوار بیرونی آن شیشه‌ایست و فضایی مانند یک گلخانه عظیم را برای شما تداعی می‌کند. این مرکز در منطقه مدرن استانبول قرار گرفته است و یک زمین بازی مخصوص کودکان به مساحت 1500 متر مربع دارد.برای ساخت چنین مجموعه پیشرفته و لوکسی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده است پس حتما ارزش بازدید دارد.

کالاهایی که در مرکز خرید ایستینیه پارک عرضه می شوند ارزان قیمت نیستند و اغلب آن ها برندهای مشهور دنیا هستند. اگر در جستجوی مرکز خریدی با کالاهای ارزان قیمت به استانبول سفر کرده اید، ایستینیه پارک گزینه مناسبی برای شما نیست مگر آن که در زمان های حراج به این مکان مراجعه کنید. بد نیست بدانید بسیاری از گردشگران برای استفاده از امکانات رفاهی و سرگرمی های این مجتمع تجاری به ایستینیه پارک می روند برای مثال سینمای این مرکز بی همتاست و می تواند خاطره ای به یادماندنی برای تان بسازد.

در این مرکز خرید یک بازار سنتی بازسازی شده به سبک بازارهای قدیم ترکیه ساخته شده است. بخش تفریحی و سرگرمی و 12 سالن نمایش فیلم که یکی از آنها نمایش سه بعدی دارد، از دیگر امکانات ویژه این مرکز خرید است. همچنین یکی از شعبه‌های رستوران نصرت در این مرکز خرید قرار دارد که می‌تواند انتخابی مناسب برای استراحت و صرف غذا پس از خرید در ایستینیه باشد.

از نظر امکانات هم باید بگوییم که این مرکز از وضعیت خوبی برخوردار است، برای مثال دارای پارکینگی با ظرفیت ۳۶۰۰ اتومبیل است و سرویس های بهداشتی تمیز و لوکسی هم دارد. جالب اینجاست که اگر قصد خرید پوشاک را هم ندارید این مرکز آن قدر تفریح و سرگرمی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید فقط به قصد خوشگذرانی به ایستینیه بروید. در این مکان ۱۲ سالن به تفریحاتی چون سینما و تئاتر و ورزشگاه اختصاص داده شده که گردشگران را سرگرم می کنند

برای رفتن به ایستینیه پارک کافی است سوار اتوبوس‌های استانبول شده و در ایستگاه ایستینیه پارک از اتوبوس پیاده شوید. همچنین می‌توانید سوار خط مترو استانبول شده و در ایستگاه ایازآقا ITU-Ayazaga پیاده شوید، 500 متر آن طرف تر با کمی پیاده روی ایستینیه را خواهید دید.

مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium)

مرکز خرید پالادیوم استانبول که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، مشهورترین برندهای ترکی و بین ‌المللی را در یک فضای فوق العاده زیبا و جذاب جمع شده.

در سال 2008 میلادی این مرکز خرید افتتاح گردید و به روی عموم مردم باز شد.

هزینه ساخت این مرکز خرید فوق العاده را حدود 230 میلیون دلار تخمین زده شده است.

جالب است بدانید که مرکز خرید پالادیوم به دلیل نمای بیرونی شیشه‌‌ای عظیمش شهرت جهانی یافته است و با مغازه‌‌هایش در 5 طبقه، یکی از برجسته‌ترین مراکز خرید در استانبول می‌باشد. این شاهکار نفیس و زیبا دارای 190 مغازه می‌باشد که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوبترین مراکز خرید در استانبول می‌کند. همچنین شما می‌‌توانید در میان فروشگاه‌‌های برندهای جهانی‌ همچون گِس، میکائیل کروس، تامی هیلفیگر، زارا و پیرکاردین یا در اَوتلت‌های برندهایی مانند آدیداس و گپ گشت بزنید و کلی خرید نمایید. پالادیوم استانبول در منطقه آسیایی شهر قرار گرفته است و بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از مترو می‌باشد. کافیست به ایستگاه کاباتاش رفته و از آنجا با کشتی‌های مسافربری به کادیکوی بروید. سپس با اتوبوس و یا تاکسی به راحتی به پالادیوم برسید.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه آتاشهیر، محله بارباروس، خیابان هالک، پلاک 8 بی

مرکز خرید زورلوسنتر

زورلو سنتر از دیگر پاساژهای گران قیمت استانبول است که در بخش اروپایی این شهر قرار دارد.البته آنجایی که لوکس‌ترین برندها در این محل جمع شده‌اند، نمی‌توانید انتظار یک خرید مقرون‌به‌صرفه را داشته باشید و قیمت‌ها در این مجتمع اغلب بسیار زیاد هستند. این مرکز خرید نیز از نوسازترین پاساژهای تجاری ترکیه به شمار می‌رود و بیش از ۱۸۰ واحد تجاری مدرن در آن فعالیت می‌کنند. معماری این بنا نیز مانند دیگر پاساژهای تجاری نوساز در استانبول زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد.

بزرگترین نمایشگاه هنری استانبول در این مرکز خرید قرار دارد که آثار هنرمندان مدرن و سنتی را در هر زمینه هنری به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، 14 سالن سینما با آخرین تجهیزات سینمایی روز دنیا و رستوران‌های بین‌المللی ایتالیایی و ترکیه‌ای هم در مرکز خرید زورلو قرار دارد که یکی دیگر از انگیزه‌های رفتن به این مرکز خرید است.

در مرکز خرید زورلو به‌جز برندها و فروشگاه‌های معتبر، امکانات رفاهی و تفریحی کاملی نیز تعبیه شده است. در این پاساژ یک هتل پنج ستاره وجود دارد و بخش مرکز نمایشی این مجموعه از برجسته‌ترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود. از جالب توجه‌ترین امکانات بخش نمایشی مرکز خرید زورلو سنتر می‌توان به سالن‌های مخصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

در پاساژ زورلو سنتر رستوران‌ها و کافه‌های مجهزی نیز فعالیت می‌کنند که می‌توانند پاتوق‌های مناسبی برای رفع خستگی پس از گشت‌وگذار در این مرکز خرید باشند. برای رفتن به پاساژ زورلو سنتر از بخش‌های مختلف شهر وسایل نقلیه مناسب وجود دارند

مرکز خرید ویالند استانبول (Vialand)

اگر اهل تفریح بشید اسم شهربازی بزرگ ویالند یا اسفانبول را به دهنتان بسپارید. یک مجموعه بسیار بزرگ با مساحتی بیش از 10 زمین فوتبال که مرکز خرید، مرکز اجراهای نمایشی و تم‌پارک را در کنار هم دارد. بیشتر شهرت این مجموعه مدیون تم‌پارک بزرگ و هیجان‌انگیزش است که بهترین پارک آبی استانبول را در خود جای داده است، اما نمی‌توان از مرکز خرید بزرگ این مجموعه هم چشم پوشید. مرکز خرید ویالند یا اسفانبول (İsfanbul Shopping Mall) در بین مراکز خرید استانبول برای آنهایی خوب است که می‌خواهند در کنار خرید کردن یک روز مهیج و پرنشاط داشته باشند. این مجموعه باغ وحش، سینما و زمین بازی کودکان نیز دارد. طیف گسترده‌ای از مغازه‌ها در این مرکز خرید بزرگ به چشم می‌خورد که می‌توانید هر چه می‌خواهید از آن تهیه کنید.