پدیده تراول

با توجه به ماهیت بیمه مسافرتی که خدمات بیمه‌ای را برای خارج از کشور ارائه می‌کند و از آنجایی که شرکت‌های بیمه داخل کشور، شعبه‌ای در خارج از کشور ندارند،این شرکت ها که از آنها به شرکت های کمک رسان یاد می شود، می توانند به بیمه شونده کمک کنند تا خدماتی که تحت پوشش بیمه است را به راحتی دریافت کند.

وظیفه این شرکت ها پرداخت خسارت به بیمه شونده است. معمولا توصیه می شود قبل از خرید بیمه مسافرتی در مورد این شرکت های بیمه رسان تحقیق شده و اطلاعاتی در مورد آن به دست آورده شود. این موضوع را فراموش نکنید که همه شرکت های بیمه رسان برای صدور ویزا اعتبار نداشته و عدم توجه به این نکته می تواند در برخی موارد مشکلاتی را ایجاد کند.

شرکت های کمک رسانی که طرف قرارداد با شرکت های بیمه ایرانی هستند، به شرح زیر می باشند:

برای این که بتوانند خدمات کاملی در بیمه مسافرتی ارائه خدمات کنند ازشرکت‌های کمک رسان کمک می‌گیرند. شرکت‌های کمک‌رسان شرکت‌هایی هستند که از طریق همکاری با شرکت‌های بیمه کشورهای مختلف خدمات بیمه‌ای را در مناطق مختلف جهان ارائه می‌کنند. شرکت‌های بیمه ایرانی نیز برای ارائه خدمات بیمه نامه‌های مسافرتی از شرکت‌های کمک‌رسان کمک می‌گیرند.

شرکت Midest:

این شرکت بیمه نامه‌های مسافرتی و خدمات درمانی و کمک رسانی را در کلیه نقاط جهان انجام میدهد. برای ارائه خدمات بهتر در ارائه خدمات بیمه های مسافرتی در بیش از ۵۰۰۰۰ مرکز تخصصی خدمات ۲۴ ساعته را در کلیه نقاط جهان را دارد .

در شرکت Mideast، این امکان برای مسافر فراهم شده تا اگر در حین سفر دچار حادثه شد، در طی مسافرت برای دریافت خسارت اقدام کند. در مواقع مورد نیاز، این شرکت کارگزار خود را به محل اعزام می کند تا روند پیگیری و رسیدگی به درخواست مسافر با سرعت بیشتری انجام شود. همان طوری که اشاره کردیم برای راحتی مسافرین، اپراتورهای فارسی زبان نیز در این شرکت مشغول به کار هستند.

بیمه

شرکت کمک رسان ایران sos:

شرکت کمک رسان ایران شرکتی است که خدمات بیمه‌ای را از سال ۱۳۷۱ با ارائه خدمات بیمه‌ای به روز شده به بیمه گذاران مختلف ارائه می‌نماید که توانسته قدم‌های مثبتی را در این راه داشته باشد.

این شرکت در شبکه IAG نیز فعالیت داشته و به مسافرین این امکان را داده تا در حین سفر بتوانند خسارت هایی که به آنها وارد شده است را از طریق ارگان های مربوطه دریافت کنند. این شرکت نیز حمایت کامل و همه جانبه ای از مسافرین به عمل آورده و شرایط خوبی برای رفاه حال مسافرین فراهم کرده است. اپراتورهای فارسی زبان و فعالیت به صورت ۲۴ ساعته از جمله نکات شاخص این شرکت به شمار می رود.

علت اینکه از فارسی زبان بودن یک شرکت کمک رسان به عنوان یک مزیت یاد می شود، این است که اگر مسافر در صحبت به زبان انگلیسی مشکل داشته باشد، در صورتی که برای او حادثه ای رخ داده و نتواند تمامی شرایط و اتفاقات را به خوبی شرح دهد، در دریافت خسارت با مشکل مواجه خواهد شد.

شرکت کمک رسان ایران اوسان:

از دیگر شرکت های کمک رسان، شرکت اواسان است. فعالیت های این شرکت نیز به صورت بین المللی بوده و مسافرین ایرانی را به خوبی تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار می دهد. امکان دریافت خسارت در سفر یکی از ویژگی های این شرکت کمک رسان می باشد. برای آنکه ایرانی ها با دریافت خسارت در سفر به مشکل برنخورند، این شرکت خود را به اپراتورهای فارسی زبان مجهز کرده است.

شرکت کمک رسان REISE-SCHUTZ:

از دیگر شرکت هایی است که بیمه کننده های داخل کشور به کمک آن، خدمات و امکانات لازم را در اختیار مسافرین حاضر در خارج از کشور قرار می دهد. پرداخت خسارت در محل و حضور اپراتورهای فارسی زبان از جمله نکات مثبت این شرکت می باشد.

شرکت REMED:

مقر این شرکت در ترکیه است و در حال ارائه خدمات بیمه‌های مسافرتی به کشورهای مختلف را دارد.

شرکت Reiseschutz:

این شرکت بیمه خدمات بیمه مسافرتی و بیمه‌های درمانی را در سراسر اروپا ارائه می‌کند. مرکز این شرکت کمک رسان در آلمان است که پوشش دهی بسیار مناسبی برای کشورهای اروپایی ارائه می‌کند.

شرکت های بیمه ایرانی، تنها در داخل کشور فعالیت می کنند. این شرکت ها برای آنکه بتوانند به دارندگان بیمه های مسافرتی در خارج از کشور، خدمات ارائه دهند باید با شرکت های بیمه ای که در خارج از کشور فعالیت دارند، همکاری کنند.

شرکت کمک رسان Allianz:

Allianz از دیگر شرکت های کمک رسان بوده و قادر است خسارت هایی که به مسافرین وارد شده را در دوران سفر پرداخت کند. تنها مشکل این شرکت، عدم برخورداری از اپراتورهای فارسی زبان است.

در ضمن دقت داشته باشید که شرکت کمک رسان Mideastاز همکاری اپراتورهای فارسی بهره می برد، اما شرکتAllianz این امکان را برای مسافرین ایرانی فراهم نکرده است.

کمک رسان بیمه مسافرتی چیست؟

معمولا بیمه ها برای بیمه های مسافرتی با یک شرکت خارجی قرارداد دارند که به آن ها کمک رسان گفته می شود. برای مثال کمک رسان بعضی از بیمه های مسافرتی ایران به شرح زیر است:

بیمه مسافرتی ایران: کمک رسان ایفرا – IFRA

بیمه مسافرتی سامان : کمک رسان میدیست – MIDEAST

بیمه مسافرتی پاسارگاد: کمک رسان اواسان – EVASAN

بیمه مسافرتی ملت: کمک رسان رایچوز و رمد

بیمه مسافرتی پارسیان: کمک رسان رایچوز و میدیست

بیمه مسافرتی ما: کمک رسان مارم و میدیست

طبیعتا هر کدام از شرکت های کمک رسان خدمات انگیزشی متفاوتی به مشتریان خود ارائه می دهند و در صورتی که برای شما مشکلی رخ دهد شما با کمک رسان طرف قرارداد بیمه خود در ارتباط خواهید بود. پس برای اطلاعات دقیق تر می توانید کمک رسان ها را هم بررسی کنید.