پدیده تراول

بهترین فصل سفر به مالدیو چه زمانی است ؟

مالدیو متشکل از هزاران جزیره است که هر آنچه از یک جزیره‌ استوایی انتظار دارید ، از آب‌ های زلال ، سواحل شنی سفید، درختان نخل، روزهای گرم و آفتابی و موقعیت‌ های عالی برای غواصی را در اختیارتان می ‌گذارد ، جزایر مالدیو یک مقصد گردشگری ایده‌ آل و کامل برای سفر ماه عسل است و بسیاری از زوج ‌های جوان که دوست دارند در کنار هم از آرامشی خاص لذت ببرند و برای سفر ماه عسل خود سفری لوکس را در نظر دارند ، جزایر زیبا و دنج مالدیو را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌ کنند ؛ گرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مالدیو یک مقصد گردشگری گران است، اما با بودجه‌ کم و قابل قبولی و هزینه سفر را کاهش داد نیز می ‌توان سفر به این بهشت استوایی را تجربه کرد . هتل های لوکس مالدیوگران هستند ولی در سال‌ های اخیر به ‌منظور رونق صنعت گردشگری ، مهمان ‌خانه‌ های ارزان زیادی در مالدیو ساخته شده‌ اند که بسیار تمیز و شیک و مجهز و قابل دسترس است.

جزایر مالدیو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در آسیا به شمار می‌روند و سالانه گردشگران زیادی برای استراحت و تفریح به این جزایر سفر می‌کنند.

مالدیو

جزایر مالدیو در تمام فصول سال آب و هوای متنوعی دارند و بهتر است براساس نوع سفر خود بهترین فصل سفر به مالدیو را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره بهترین زمان سفر به مالدیو از نظر آب و هوا صحبت کنیم.

مالدیو در نزدیکی خط استوا قرار دارد و طبیعتا دارای آب و هوایی استوایی و گرم و مرطوب است. آب و هوای مالدیو در طول سال از دو فصل زمستان خشک که از ماه ( نوامبر تا آوریل) ادامه دارد و تابستان مرطوب که از ماه ( می تا اکتبر) ادامه دارد، تشکیل شده است. البته در بعضی روزها هوای مالدیو ناپایدار و دمدمی می‌شود و گاهی به یکباره روز آفتابی و صاف جای خود را به بارش‌های رگباری همراه باد می‌دهد و تقریبا می‌توان گفت نمی‌شود آب و هوای مالدیو را به طور جدی بررسی کرد و به همین دلیل در سفر به مالدیو بهتر است انواع آب و هوا را پیش بینی کنید.

آب و هوا در مالدیو

کشور مالدیو از نظر شرایط جوی، دارای آب و هوایی مناسب در طول سال است و برای سفر به آن زمان و مکان مناسب همیشه فراهم است. بیشتر جزایر مالدیو با هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مناظر طبیعی زیبا و باشکوه که دارند آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران هستند.

در اکثر روزها آب و هوا در مالدیو مناسب، گرم و آفتابی برخوردار است و فقط در برخی مواقع بارش‌های موسمی معادلات مسافران را بر هم می‌زند.

سفر به مالدیو در بهار

فصل بهار به دلیل آب و هوای تازه و مطبوعی که دارد تا ماه اردیبهشت بهترین فصل سفر به مالدیو است؛ زیرا بعد از اردیبهشت ماه باران‌های موسمی شروع به بارش می‌کنند و سفر لذت خود را از دست می‌دهد. از طرفی برای ایرانیان سفر به مالدیو در بهار به دلیل تعطیلات نوروزی بهترین زمان است. . تورهای ویژه نوروز مالدیورا در قسمت تورها مشاهده کنید و با کارشناسان محموعه پدیده بال تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی را برای خرید تور و رززو تور به شما ارائه دهند

در فصل بهار می‌توانید تجربه انواع تفریحات آبی و هیجان‌انگیز مانند موج سواری، کایت‌سواری و غواصی و آفتاب گرفتن در سواحل زیبای مالدیو را داشته باشید. اما این نکته را در نظر بگیرید که در فصل بهار به دلیل افزایش میزان مسافران و گردشگران هزینه هتل و پرواز نسبت به ماه تابستان گرانتر است.

سفر به مالدیو در تابستان

موقعیت جغرافیایی مالدیو طوری است که سفر به مالدیو در تابستان به دلیل گرمای زیاد و شرجی بودن هوا کمتر بوده گردشگران کمتری نسبت به سایر فصول سال به آنجا سفر می‌کنند. از طرفی در فصل‌هایی که تعداد گردشگران کمتر می‌شود، قیمت هتل، پرواز و امکانات تفریحی پایین‌تر است.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به جزایر مالدیو را دارید بهترین زمان فصل تابستان و ماه‌های تیر تا شهریور است تا علاوه‌بر امکان استفاده از تفریحات آبی، ماهیگیری و خلوت بودن جزیره، هزینه سفر شما هم به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

هوایی مالدیو

سفر به مالدیو در پاییز

فصل پاییز بهترین فصل سفر به مالدیو برای دیدن پلانکتون‌های جزیره واداهو، دیدن رقص دلفین‌های سفید، طبیعتگردی، غارنوردی، انجام تفریحات دریایی و تماشای مناظر رویایی است.

همزمان با شروع فصل پاییز، بارش‌های موسمی و فصلی در مالدیو هم آغاز می‌شود و از طرفی میزان رطوبت هوا و گرما کاهش پیدا می‌کند و تابش ملایم نور خورشید و موج‌های آرام مالدیو در فصل پاییز باعث زیبایی و لذت چند برابری سفر در پاییز می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که هزینه سفر به مالدیو در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان به دلیل افزایش میزان گردشگران گرانتر می‌شود.

طبیعت مالدیو

سفر به مالدیو در زمستان

یکی از بهترین فصل برای سفر به مالدیو از نظر شرایط آب و هوایی، زمستان است. سفر به مالدیو در زمستان و آب و هوای آن در شرایط جوی مطلوب و فوق‌العاده‌ای قرار دارد و به همین دلیل گردشگران بسیاری در این فصل به مالدیو سفر می‌کنند. علاوه‌بر آن فستیوال‌های برگزاری زمستانی مالدیو، کریسمس، روز هوراوی، روز ملی و تفریحات متنوع دریایی نیز باعث افزایش سفر در این فصل می‌شود.

طبیعت زیبای مالدیو

نکات مهم قبل از سفر

اگر قصد خرید تور ارزان و به صرفه را دارید بهترین فصل برای سفر به مالدیو در فصل‌هایی است که میزان گردشگر کم است. به همین دلیل می‌توانید با هزینه کمتری تور مالدیو رزرو کنید و بهترین ماه‌ها برای سفر از می تا نوامبر است.

در سفر به مالدیو بهشت روی زمین حتما لباس مناسب فصل به همراه داشته باشید و به دلیل ساحلی بودن و آفتاب سوزان حتما کرم ضد آفتاب و کلاه همراه خود ببرید.

اگر قصد دارید برای سفر ماه عسل به جزایر مالدیو سفر کنید، باید از زمان عقد شما بیشتر از ۶ ماه نگذشته باشد.

فصل گردشگری (های سیزن) مالدیو در فصل‌های بهار و زمستان است و اگر در این ایام به مالدیو سفر کنید، هزینه شما نسبت به سایر فصول افزایش پیدا می‌کند و طبیعتا افزایش قیمت روی تورهای مالدیو هم اثرگذار است.

به مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، زیرا باعث سوختگی پوست می‌شود.

فصل خشک مالدیو از آذر تا اردیبهشت است و اگر قصد سفر در این ماه‌ها را دارید مراقب باشید تا بدن‌تان دچار کمبود آب نشود.

برخی گردشگران بر این باورند که ماه رمضان، زمان مناسبی برای سفر به مالدیو نیست؛ زیرا میزان مهمان‌نوازی در این ماه کمتر است.